כ"ה ניסן התשפ"ד, 03/05/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“ספר קליל לימים קשים”

הספר "כל מילה מיותרת" של הסופר החיפאי דויד ראט
Sunday March 5, 2023

חד כתער: אוהבים שעשועי לשון? אתם  פריקים של משחקי מילים שנונים? ספרו ההומוריסטי – סאטירי החדש של דויד ראט “כל מילה מיותרת”, עשוי לענות לכם על הצורך הזה. מדובר באסופת חידודים ושנינויות, שהתכנסה בספר מחויך לחובבי הומור מילולי.

זהו ספרו השלישי של דויד, עיתונאי חיפאי וותיק, הומוריסטן, סאטיריקן ומחבר הספרים ההומוריסטיים, “עושה צחוק מהעבודה” ו”עם הלשון בחוץ”.

החיבה והרגישות היתרה של ראט לשפה העברית על פיתוליה ואוצרותיה, בצירוף מוח קודח ומבדח, הולידו לאורך השנים פתקיות, פנקסים וקבצים עמוסים במשחקי מילים וחידודי לשון, חלק ניכר מהם הפכו לפוסטים מחודדים במרחבי הפייסבוק.

“המטרה הייתה ליצור ספר קליל לימים קשים, ספר חריג בנוף”, אומר ראט,  “הקונספט הוא ספר – גימיק, שתפור על עולם שמלא בהפרעות קשב, התרעות חמות והתראות מהחמות. סוג של חטיף שנולד בעידן בו הכול נמהר וחפוז, שחייבים לתקתק ולג’נגל. בסך הכל רציתי לספק הפוגה קומית, סוג של מפלט בעולמנו המטורלל.

אז מה, אבשלום קור ויעקב פרוינד צריכים להזיע?

“אני רואה את עצמי ממשיך דרכם של אבות הז’אנר, ואני מקווה שלא התברברתי בדרך. בעיניי הספר הזה יותר שובב ומחוצף עם סוג של טוויסט. צריך לשים לב, שאפילו שם הספר לא מחייב, יש בו מידה של הומור עצמי”.

אתה בטח אסיר תודה למרק צוקרברג.  חלק מהספר מבוסס על פוסטים שלך מהפייסבוק?

“אפשר לומר שאני משתמש כבד. אין ברירה, רופא המשפחה אמר לי בזמנו, שאני חייב שלוש יציאות ביום. בכלל, כשמישהו מעתיק פוסט שלי – אני נגנב”.

המטרה הייתה ליצור ספר קליל לימים קשים. הסופר דויד ראט. צילום: אלבום פרטי

לאיזה קהל מיועד הספר?

“הספר הוא רב גילי ובין דורי, אבל ברור שחובבי הומור מילולי יבואו על סיפוקם. חשוב לציין, שאין כניסה לסאחים. בסך הכל רציתי לספק הפוגה קומית. יועץ השיווק מעדכן אותי כרגע, שזה ספר מתנה אידאלי, עם כל הכבוד  לסירים של סולתם ולסט המצעים הפרחוני, זה ספר חובה בכל טיסה, נסיעה ברכבת לבנימינה וקומזיץ ברמות מנשה”.

העיסוק הזה נראה מייגע. המוח על טורבו, כל הזמן קודח ומבדח.

“זה חזק בדנ”א, זה טבוע בי ואפשר להגיד, שזה מייצג אותי. מצד שני, אף אחד לא מושלם. כשאני צריך לתקוע דיבל בקיר, מתגלה דביל בפוטנציה, שמזעיק בבהילות את השכן ההנדימן”.

תגיד, הכל אצלך דו משמעי?

“חד משמעית כן. עובדה שאפילו באירועים משפחתיים אני מקבל כפל לשון”.

תכל’ס, איך המכירות?

“לא רע בכלל. עובדה, מכרתי השבוע ספר לרופא השיניים שאמר, שיש לי יופי של ניבים. אגב, המלצתי לו להוציא לאור ספר בהוצאת כתר. זה מתחבר לזה, שהוצאתי את הספר בהוצאת ניב, אז זה בכלל שנון.  בכל אופן, המטרה היא להגיע לכמה שיותר אנשים ולא תנוח דעתי, עד שאדע שאיוב קרא ואביר קרא”.

לרכישה: www.nivbook.co.il

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments