ט"ז ניסן התשפ"ד, 24/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

ניצלו חיי מטופלת במרפאת כללית משגב

צוות מרפאת משגב שהצילה חיי מטופלת. האחות שרית שלמייב חגית פרש וד"ר סמר מטר ערטול. צילום: דוברות כללית
Monday May 9, 2022

לקראת סוף יום שגרתי במרפאת כללית משגב, במחוז חיפה וגליל מערבי, התקשר גבר מודאג למרפאה וטען, שאישתו לא מרגישה טוב.

המנהלת האדמיניסטרטיבית של המרפאה, חגית פרש, הבינה מיד, שייתכן ואישתו סובלת מאירוע לבבי ואמרה לו להגיע דחוף למרפאה עם אישתו.

צוות המרפאה החל להיערך להגעת המטופלת ועם הגעתה החל טיפול ראשוני, שכלל אק”ג ומדידת סימנים חיוניים על ידי ד”ר סמר מטר ערטול, והאחות שרית שלמייב.

“מיד הבנו שהאישה לוקה באירוע לבבי והזמנתי אמבולנס שפינה את המטופלת לטיפול נמרץ בבי”ח נהריה. למחרת הבנו, שבזכות הפעולות המהירות שלנו, הצלנו את חייה. אנחנו שמחים שהיינו שם בשבילה והתרגשנו לשמוע, שהמטופלת מרגישה טוב” סיפרה חגית פרש.

ישראלים רבים סובלים בכל יום מכאבים, סחרחורות, מאי נוחות, תחושת צביטה בחזה ומתעלמים מתחושות אלה. ברגע שחשים אי נוחות פתאומית, מומלץ מיד להתייעץ עם צוות רפואי ולפי הצורך להזמין אמבולנס.

קיימים מספר גורמים המעלים את הסיכון למחלות לב: סוכרת, לחץ דם גבוה, עודף שומנים בדם, עישון ונטייה משפחתית למחלות לב. אומנם מחלות לב עלולות לתקוף את כולם, כולל אנשים שעוסקים באופן סדיר בפעילות גופנית ומקפידים על תזונה נכונה, אך עם זאת, פעילות אירובית שעושים 4 פעמים בשבוע, מפחיתה מאוד את הסיכון להתקף לב.

מי שסובלים מכמה גורמי סיכון, או אפילו רק מגורם סיכון אחד, צריכים להתייחס בחשדנות רבה לכל אירוע בחזה. עליהם לפנות מיד לקבלת עזרה רפואית בכל מקרה של כאב בחזה.

מומלץ לעבור בדיקת לחץ דם החל מגיל 40, לפחות פעם אחת בשנתיים.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments