י"ח אדר ב' התשפ"ד, 28/03/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

חיי מטופל ניצלו בעקבות החייאה מוצלחת בזבולון

חיי המטופל ניצלו. מימין: מנהל המוקד ד"ר אהלאל חוראני, ד"ר מגדי קדאח מומחה ברפואת פנימית ומחלות ריאה, ומנהלת המוקד יוליה אברהם טפליצקי. צילום: דוברות כללית
Tuesday January 4, 2022

מטופל כבן 79, נכנס למיון הקהילתי במרכז לרפואה יועצת בזבולון, והתלונן בפני הצוות שהוא סובל מסחרחורות וחולשה כללית.

מיד החל טיפול ראשוני, שכלל אק”ג ומדידת סימנים חיוניים, על ידי ד”ר מג’די קדאח, מומחה ברפואת פנימית ומחלות ריאה.

“כבר בקבלתו למיון ביצענו אק”ג שהיה חשוד והשארנו את המטופל להמשך בירור והשגחה. במהלך ההשגחה איבד הכרה ומיד ביצענו אק”ג חדש, שהדגים הפרעת קצב חמורה, פגיעה במערכת הולכה חשמלית של הלב ובמקביל הזמנו נט”ן. בהמשך, המטופל החל לסבול מאירוע של פירפור חדרים (דום לב) וטופל במכת חשמל. עם הגעת נט”ן, המטופל פונה לבית החולים כרמל מקבוצת כללית, תוך תיאום מקיף עם אנשי הצוות הרלוונטיים בבית החולים”, מספר ד”ר מג’די קדאח.

בבית חולים כרמל עבר המטופל השתלת קוצב דחופה על ידי ד”ר ניסן בן דב, מומחה בקרדיולוגיה ובטיפול נמרץ. “שמחתי לשמוע, שבזכות האבחנה והטיפול המהיר שלנו, חייו של המטופל ניצלו. שמחתי לשמוע, שאחרי יומיים המטופל נגמל מהנשמה והוא מגיב יפה מאוד לטיפול״, שיתף ד”ר קדאח.

ישראלים רבים סובלים בכל יום מכאבים, סחרחורות, מאי נוחות, תחושת צביטה בחזה ומתעלמים מתחושות אלה. ברגע שחשים אי נוחות פתאומית, מומלץ מיד להתייעץ עם צוות רפואי ולפי הצורך להזמין אמבולנס. 

קיימים מספר גורמים המעלים את הסיכון למחלות לב: סוכרת, לחץ דם גבוה, עודף שומנים בדם, עישון ונטייה משפחתית למחלות לב. אומנם מחלות לב עלולות לתקוף את כולם, כולל אנשים שעוסקים באופן סדיר בפעילות גופנית ומקפידים על תזונה נכונה, אך עם זאת, פעילות אירובית שעושים 4 פעמים בשבוע, מפחיתה מאוד את הסיכון להתקף לב.

מי שסובלים מכמה גורמי סיכון, או אפילו רק מגורם סיכון אחד, צריכים להתייחס בחשדנות רבה לכל אירוע בחזה. עליהם לפנות מיד לקבלת עזרה רפואית בכל מקרה של כאב בחזה.

מומלץ החל מגיל 40 מומלץ לעבור בדיקת לחץ דם לפחות פעם אחת בשנתיים.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments