י"ג אלול התשפ"ד, 16/09/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

תקף ואיים באמצעות אקדח “אייר סופט”

החשוד בעל עבר פלילי, ולא ניתן היה לשחררו, מבלי לחקור את השימוש באקדח "אייר סופט". צילום: FREEPIK
Tuesday September 3, 2024

שאלה משפטית: האם אקדח מסוג “אייר סופט” הוא צעצוע או נשק? בית משפט השלום בקריות, נדרש לשאלה זאת, בעת דיון בבקשת מעצר נגד חשוד בתקיפת אדם, בעזרת אקדח שכזה וירי באמצעותו. בית המשפט סירב להיכנס לסוגיה והאריך את מעצר החשוד, על סמך החשדות האחרים, ולא בגין החזקת האקדח ושימוש בו.

מבקשת המעצר עולה, כי החשוד, תושב קריית ביאליק, בן 29, איים על אנשים עם האקדח, שעל פניו נראה כמו אקדח אמיתי לכל דבר, ירה בו ואף היכה באמצעותו אדם אחר, שעל פניו אינו מכיר אותו. בבקשת המעצר ייחסה המשטרה לחשוד, עבירות של איסור נשיאת נשק או החזקת צעצוע מסוכן, איומים ותקיפת סתם, וביקשה להאריך את מעצרו ב-7 ימים נוספים.

נציג המשטרה טען בדיון, כי האקדח נראה תחילה כמו אקדח רגיל וטען, כי יש צורך ברישיון כדי לצאת עמו מחוץ לבית. כן טען, כי לחשוד עבר פלילי וביקש להאריך את מעצרו.

סנגורו של החשוד, עו”ד עידן רז, מהסנגוריה הציבורית טען, כי אין איסור להחזיק אקדח שכזה, וכי החשדות נגד החשוד הן ברף הנמוך ואין צורך בהארכת המעצר. לאור זאת ביקש הסנגור לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים.

השופט ערן נווה, כלל לא התייחס לסוגיה, האם חוקי או לא חוקי לצאת עם אקדח מסוג “אייר סופט”, ואין לה משמעות לגביי החשדות נגד החשוד. לדבריו, החשוד היה כנראה בגילופין והוסיף, כי יש משקל לעברו הפלילי ולעובדה, שעומד נגדו עונש מאסר על תנאי. לאור הצורך בחקירת עדים נוספים החליט השופט, כי בשלב זה לא ניתן לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים והאריך את מעצרו ביומיים.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments