י"ד ניסן התשפ"ד, 22/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

טולדנו: “אני חושש מבחירות חמישיות”

זו ממשלה לא אמינה, כי היא קמה לאחר שכל ראשיה הפרו הבטחות בחירות. עו"ד מימון טולדנו, סגן ומ"מ ראש עיריית קרית אתא
Sunday April 11, 2021

הבחירות הסתיימו הבלאגן נמשך. בנימין נתניהו מנסה כבר כמה ימים להרכיב ממשלה, לאחר שקיבל את המנדט מהנשיא, אבל אין פריצת דרך באופק. סמוטריץ’ ממשיך להטיל וטו על כל קואליציה בתמיכת רע”ם, בנט עדיין לא בצד שלו והאפשרות שנלך שוב לקלפיות, עולה ככל שחולף הזמן.

סגן ומ”מ ראש עיריית קרית אתא, מימון טולדנו, שניהל את יום הבחירות של הליכוד בעיר, לא ממש אופטימי בימים אלו. בריאיון ל”חדשות הקריות”, אמר טולדנו: “תוצאות הבחירות דומות לאלו שהיו לפני שנה, כמעט העתק הדבק. ההרכבים קצת השתנו, אבל בכל מקרה, העם נשאר בימין. מה שטרף הפעם את התוצאות, הייתה העובדה, ש-3.5 מנדטים של הליכוד עברו לגדעון סער וזה מה שמונע ממשלת ימין מלא מלא. קשה לראות איך מרכיבים ממשלה בתמיכת רע”ם, למרות כל הלחץ שביבי מפעיל על סמוטריץ’. אומר עוד משהו, גם לאנשי הליכוד, הישענות על רע”ם, על האיסלמיסטים, היא לא קלה. קשה לבלוע דבר כזה. כולנו ראינו את הבכיר ברע”ם, שהלך לחגוג עם רוצח החייל ששוחרר. זה לא קל.

האפשרות היחידה של ביבי, היא ממשלה שנשענת על רע”ם, על זה הוא בונה?

מה לעשות? אם אין ברירה, אז אין ברירה. אם הרבנים של סמוטריץ’ ילחצו עליו, יתערבו ויאנסו אותו, אולי זה יקרה. יש גם אופציה, שגם סמוטריץ’ וגם רע”ם תומכים מבחוץ ביחד. בתוך הממשלה, אין סיכוי שזה יקרה.

מבחינתך האישית, ממשלה עם רע”ם אפשרית?

זה דבר קשה מאוד לבליעה. כאיש ליכוד וותיק, ניהלתי מערכות בחירות בעיר ואני תומך בביבי במאה אחוז, אבל את זה קשה לבלוע. אם הם יתמכו מבחוץ, זו אולי גלולה מרה, אבל גלולה שאוכל לקבל איך שהוא.

הליכוד רשם ירידה בקרית אתא בבחירות הללו?

לצערי כן. הירידה הייתה בכל הארץ ובסך הכל בקרית אתא, הליכוד השיג את אחת התוצאות הטובות בארץ. אם נחשב גם את גדעון סער, שהוא בשר מבשרו של הליכוד, שלקח לנו 3.5 מנדטים, אז הירידה שלנו הייתה ממש מיזערית, כמה אחוזים בודדים.

אולי הפעילים שלכם כבר עייפים מבחירות?

אין ספק שיש עייפות מבחירות. היו כאלה שנשארו בבית, אחרים שהצביעו לגדעון סער. פגשתי אותו יומיים לפני שהוא הודיע על פרישה, והוא לא אמר לי מילה. סער הוא בשר מבשרינו, אני מקווה שהוא יחזור הביתה. גם זאב אלקין שפרש מהליכוד, מה היה חסר לו אצלנו? הבחירות הללו הוכיחו שוב כי העם הזה חצוי, חצי עם ביבי, חצי נגדו. לא היה שינוי כלשהו.

נלך לבחירות חמישיות?

אם ביבי לא ירכיב ממשלה, זה מה שיקרה. גם השמאל לא יכול להרכיב ממשלה, בנט ישב עם מרצ וערבים? הוא לא יישב, אין היתכנות לתסריט כזה, גם סער לא יישב איתם. אז אם ביבי לא יקים ממשלה, נלך שוב לבחירות ואולי הפעם העם יחליט, למרות שלי אישית, יש ספקות אם התוצאות יהיו שונות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments