התמרמרות רבה: מזה מספר חודשים מתלוננים תושבים רבים בקריית ביאליק, על מחירי המים הגבוהים שהם מקבלים לתשלום, כולל וועדי בתים, המתלוננים על העלייה בצריכה המשותפת של הבניין במאות אחוזים. המצב הגיע לידי כך, שלמשפחות רבות אין את הכסף לתשלום ואינם יודעים איך לפנות לתאגיד המים “מעיינות החוף”, כיוון שאינם יודעים להשתמש במערכת הטכנולוגית.
גם הפניות הטלפוניות לתאגיד המים “מעיינות החוף”, לוקחות זמן רב של המתנה על הקו, כולל ניתוקים, צלצול מחדש לתאגיד המים, המתנה ארוכה ושוב ניתוק. המצב הבלתי נסבל הזה גורם לכך, שהתושבים לוחצים על צלצול חוזר, כדי שלא ימתינו על הקו זמן רב, אך הצלצול החוזר מהתאגיד אינו מגיע. נוצר מצב, שאלו המתעקשים להמתין מעל חצי שעה למענה, מועברים לבסוף למוקד טלפוני חיצוני המקבל הודעות, ולמרות שמושארות הודעות במוקד הטלפוני, צלצול חוזר לא מגיע, גם לא כעבור מספר ימים, מה שגורם לתושבים לשכוח או להתייאש, ולשלם חשבון מופרז, שכלל לא היו אמורים לשלם.
בווטסאפ המועבר בין וועדי בתים, ניתן לראות התמרמרות רבה על הצריכה המשותפת של הבניין, בגודל של מילוי בריכת שחייה. לאלו אשר כבר מצליחים לתפוס את תאגיד המים, נאמר לבדוק האם אין נזילה בבניין והדבר מצריך לקיחת אינסטלטור במאות שקלים. אפשרות נוספת היא להעביר את מונה המים לבדיקה חיצונית והדבר לוקח זמן רב.
בזמנו ניסה ח”כ דוד ביתן, להוביל מהלך לסגירת תאגידי המים בכל המדינה ולהעבירם חזרה לניהול העיריות. בחודשים האחרונים התבטא שר האנרגיה, אלי כהן, כי הציב לעצמו מטרה לסגור את תאגידי המים במדינה. חבר מועצת העיר קריית ביאליק, יוסי ברבי, מקבל פניות רבות מתושבים, על תעריפי מים מוגזמים. ברבי אף הגיש בעבר הצעות במועצת העיר לסגירת תאגיד המים “מעיינות החוף”, אך הנושא ירד מסדר היום, כיוון שמדובר בהחלטת ממשלה ולא של העירייה. ברבי: “מדובר במצב בלתי נסבל, שעושק את התושבים. צריך להעביר את כל פעילות התאגיד לאגף המים והביוב בעירייה, מה שיחסוך לכל תושב מע”מ ב-18 אחוז, ועוד מספר אחוזים בייעול מקצועי של העירייה, שיחסוך כסף נוסף לכל תושב ובסה”כ כ-25% חיסכון”.