י"ח אדר ב' התשפ"ד, 28/03/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

טקס הזיכרון לחללי צה”ל מקרית מוצקין ייערך הערב בהיכל התיאטרון

השנה יהיה טקס מכובד ומלא. מיכאל ויצמן, יו"ר יד לבנים וחבר מועצת העיר
Tuesday April 13, 2021

בניגוד לשנה שעברה, בה לא התקיימו אירועי יום הזיכרון לחללי צה”ל, שנפלו במלחמות ישראל, בשל השתוללות מגיפת הקורונה, ייערכו השנה, יחד עם החזרה לשיגרה, גם האירועים לציון היום המיוחד הזה. בקרית מוצקין הוחלט לקיים טקס זיכרון מלא, בהיכל התיאטרון בעיר, בהשתתפות 500 בני משפחות שכולות תושבי העיר, שיחולקו במקום לקפסולות. 

חבר מועצת עיריית קרית מוצקין ויו”ר בית יד לבנים בעיר, מיכאל ויצמן, שבנו ישראל וייצמן ז”ל, ששירת בגדוד 890 בצנחנים, סיים גיבוש לסיירת ונפל במרג’ עיון בלבנון, ציין בריאיון ל”חדשות הקריות”, כי עמדו בפניו מספר אופציות לקיום טקסי הזיכרון ולבסוף החליט, יחד עם הנהלת בית יד לבנים בקרית מוצקין, על קיום הטקס בהיכל התיאטרון: “זה יהיה טקס מלא, להוציא את החלק של הנחת זרים. נקריא את שמות הנופלים, נציג את התמונות שלהם ונעשה טקס מכובד, כמו בכל שנה. שעה לפני הטקס, ראש העיר, חיים צורי ואנוכי, נניח זרים בבית יד לבנים, נדליק אבוקה ונוריד את הדגל לחצי התורן, ולאחר מכן נעבור להיכל התיאטרון. החלטנו לקיים שם את הטקס, כי זה מקום בטוח ומוגן”.

למי תתאפשר הכניסה?

המשפחות השכולות קיבלו הזמנה ודברי הסבר, שרק בעלי ה”תו הירוק” יוכלו להיכנס. הכל יהיה לפי הנחיות משרד הבריאות. בהיכל יש מקום ל-900 אנשים, אבל הזמנו רק 500 איש, כדי שלא נסכן אף אחד. 

האם יהיה טקס גם בבית העלמין?

יהיה טקס מלא בחלקה הצבאית של קרית מוצקין, בבית העלמין בצור שלום. כבר היום הונחו עציצים על קברי החללים. אני אשתתף בבוקר בטקס בבית הספר אורט ובעוד טקס בבית הספר ויצמן, כיוון שהבן שלי למד בשני בתי הספר הללו. בהמשך, אשתתף בטקס בחיפה, כי הבן שלי טמון שם. בשנה שעברה לא יכולנו לעלות לקבר שלו, וזה היה מאוד קשה. 

ראש העיר יניח זרים בבית יד לבנים, כשעה לפני הטקס. חיים צורי, ראש העיר

זו הייתה שנה קשה לכולם, במיוחד למשפחות השכולות?

זו שנה קשה מאוד. בני המשפחות כל הזמן שואלים אותי, מתי חוזרים לפעילות מלאה, להרצאות, נופשונים וטיולים. אמרתי להם, שהכל צריך להיעשות בזהירות. נעבור את יום הזיכרון ולפי המצב נחליט. בינתיים חזרנו לפעול בבית יד לבנים, עם הרצאות וחוגים. אנחנו שם כל יום, לכל שאלה ולכל בקשה לעזרה. אנחנו אוזן קשבת לכל המשפחות השכולות בעיר. אני אומר למשפחות, שכולנו תפילה, שהנגיף הזה יעלם ואז נחזיר למשפחות את החיוך, קצת שמחה, כמה שרק אפשר, ונחזור לפעילות מלאה. זו הכוונה שלי. זה המקום להודות לראש העיר, חיים צורי, שמשתף איתנו פעולה ומסייע לנו בכל בקשה ובקשה. יישר כוח על מעשיו.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments