י"ח ניסן התשפ"ד, 26/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

יו”ר הוועדה לתיכנון ובנייה קריות, יוסי אזריאל: היזמים לא ממהרים להתחיל פרוייקטים חדשים

מקבל תמיכה מהציבור. יוסי אזריאל, יו"ר הוועדה לתיכנון ובנייה קריות, מ"מ וסגן ראש העיר קריית ביאליק. צילום: יח"צ
Wednesday December 16, 2020

משבר הקורונה יצר מצב של אי וודאות בשוק הנדל”ן, שבא לידי ביטוי בנכונות קבלנים להתחיל בפרוייקטים חדשים. מצב זה יוביל בסופו של דבר למחסור בשוק הדירות ולעליית מחירים. יו”ר הוועדה המקומית לתיכנון ובנייה קריות וסגן ראש עיריית קרית ביאליק, יוסי אזריאל, ציין בריאיון ל”חדשות הקריות”, כי המגמה הזו מורגשת בקריות: “הקורונה יצרה אי וודאות בקרב היזמים והרוכשים, כך שהאטה נובעת בעיקר מהסיבות הללו. הקבלנים לא ממהרים להתחיל בפרוייקטים חדשים, לאור העובדה כי שוק המכירות חווה האטה משמעותית”. 

האם ישנה בוועדה המקומית האטה בקצב הוצאת היתרי בנייה?

ישנה האטה בעיקר לגביי פרוייקטים חדשים. מבחינתנו כוועדה, המשכנו לפעול ביתר שאת בתקופה הנוכחית, לצד המגבלות וההגבלות. בנושא היתרי הבנייה, אלו הוצאו במסגרת הפרוייקטים הגדולים בקרית ים ובקרית ביאליק, שכבר יצאו לדרך. 

בקרית ים ובקרית מוצקין כמעט ונגמרו השטחים הפנויים לבניית פרוייקטים חדשים. העתיד הוא בהתחדשות עירונית?  

אני תומך בהתחדשות עירונית. זה המנוף העיקרי לשיקום השכונות הישנות. יחד עם זאת, המדינה חייבת להקצות מגרשים משלימים בפרוייקטים של התחדשות עירונית, כדי להפוך אותם לכדאיים עבור קבלנים ויזמים. 

האם יש ראשי עיר שלא רואים בעין יפה פרוייקטים גדולים של התחדשות עירונית במרכזי הערים, דבר שייצור עומס על התשתיות, כולל על הכבישים?

כפי שאמרתי, עקרונית אני תומך בהתחדשות עירונית, אבל תוך מתן קדימות ועדיפות לאיזורים המוחלשים. בסוגייה הזו, אני מסכים עם ההתנגדות של ראשי הערים. עם זאת, התחדשות עירונית היא גם הזדמנות מצויינת לחידוש התשתיות ישנות. 

מה יהיו הדגשים בעבודת הוועדה בשנה הקרובה?

בשנה הקרובה נקדם את תוכניות האב בנושא תחבורה. במקביל, נקדם תוכניות אב להתחדשות עירונית בקריות.  לצד אלה, הוועדה תמשיך לפעול לשיפור השירות לתושבי הקריות ולהתמקד בקיצור זמני ההמתנה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments