י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

כדורגלן מכבי חיפה רובן ראיוס חוייב במס על הפיצויים

ביהמ"ש דחה את עירעורו של ראיוס וקיבל כאמור את עמדת פקיד השומה חיפה ברשות המיסים. צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה
Monday August 9, 2021

בית המשפט המחוזי בחיפה, קיבל את עמדת פקיד השומה חיפה, שיוצג באמצעות פרקליטות מחוז חיפה (אזרחי), וקבע כי הפיצוי בסך למעלה מ-600 אלף שקלים, ששילמה מכבי חיפה לשחקנה לשעבר, רובן ראיוס, לאחר סיום העסקתו בשתי עונות משחקים בלבד, ייחשב כהכנסת עבודה מהשתכרות בישראל ועל כן הוא חייב במס בישראל.

בשנת 2013 רכשה מכבי חיפה, ממועדון כדורגל ביוון, את כרטיס השחקן של רובן ראיוס הספרדי. מכבי חיפה התחייבה להעסיק את השחקן בשורותיה למשך שלוש עונות המשחקים 2013 – 2016. ראיוס שיחק בקבוצה במשך שתי עונות, ובמהלך אחד המשחקים שבר את רגלו של כדורגלן בני יהודה, רפי דהן, שנאלץ לפרוש מכדורגל בגיל 25, וזכה לבסוף בפיצוי של 4 מיליון ש”ח.

בתום שתי העונות ביקשה מכבי חיפה להפסיק את ההתקשרות עימו. לאחר משא ומתן בין הצדדים, הוחלט להעביר את השחקן למועדון סושו מונבליאר מהליגה השנייה בצרפת, שם אמור היה לקבל שכר נמוך יותר. בשנת 2015 נחתם הסכם לסיום ההעסקה, במסגרתו הוסכם כי מכבי חיפה תשלם לראיוס פיצוי חד-פעמי בסך 150 אלף אירו, וכי הפיצוי ישולם רק לאחר חתימת השחקן על הסכם עם המועדון מצרפת.

פקיד השומה קבע, כי הפיצוי בסך 150 אלף אירו חייב במס הכנסה, על הכנסה מעבודה בשיעור של 25% (כקבוע בתקנות החלות על ספורטאי חוץ), זאת בין היתר, משום שמדובר בפיצוי בגין הכנסה שאמורה היתה להתקבל בישראל. עוד צויין, כי מאחר שהפיצוי נובע מההסכם להעסקתו של ראיוס בישראל, יש לראותו כהכנסה שהופקה בישראל.

ראיוס עירער על השומה שנקבעה לו, וטען כי עם סיום העסקתו בקבוצה הוא עזב את ישראל, כאשר גם אשרת השהייה שלו הסתיימה, ועל כן ממועד זה ואילך, כבר לא היה בבחינת תושב חוץ בישראל. עוד טען, כי הפיצוי ששולם לו מהווה תוספת לשכר בצרפת ופיצוי על הפסד הכנסתו בצרפת, והפיצוי נועד להבטיח לו שכר גבוה יותר בגין עבודתו כשחקן כדורגל בצרפת.

סגן הנשיא, השופט רון סוקול, דחה את עירעורו של ראיוס וקיבל כאמור את עמדת פקיד השומה חיפה ברשות המיסים. השופט סוקול קבע, כי יש לבחון את התקבול בהתאם למהותו האמיתית. “הגעתי למסקנה, כי הפיצוי ששולם לשחקן עם חתימת הסכם הסיום, נועד לפצותו בגין הסכמתו לעבור לשחק במועדון בצרפת”, כתב סוקול בפסק הדין. “הואיל והפיצוי נועד לשמש כתחליף להכנסה לה היה המערער זכאי לפי הסכם ההעסקה, יש למסותו, בשים לב לסיווג ההכנסה על פי הסכם ההעסקה ולמקום שבו אמור היה להיות מועסק. מאחר שהפיצוי ניתן חלף הכנסת עבודה מהשתכרות בישראל, הרי שיש לקבוע, כי מקום ההכנסה מהפיצוי הוא בישראל, ועל כן חייב המערער במס על הכנסתו בישראל”.

פקיד השומה יוצג ע”י עורכת הדין לינוי רוזנר מפרקליטות מחוז חיפה (אזרחי).

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments