ה' אלול התשפ"ד, 08/09/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

כללית והקהילה הדרוזית: חזית משותפת למען בריאות הציבור

נכבדי העדה הדרוזית התייצבו בכנס, כדי ללמוד מכללית, כיצד לשמור על בריאות אנשי העדה. צילום: בריאות כללית.
Monday July 8, 2024

שיתוף פעולה בריאותי: בצל הימים המתוחים והלחימה בגבול הצפון, התקיים מפגש חשוב בנושא קידום הבריאות בחברה הדרוזית, בהובלת מינהלת אשר, שאחראית על מרפאות הכללית בגליל המערבי. המפגש התקיים במקום הקדוש נבי אל-חד׳ר, שבכפר יאסיף, וכיבדו את המפגש בנוכחותם, השייח׳ מואפק טריף, חברי המועצה הדתית הדרוזית העליונה, אימאמים, מובילי דעה מהעדה הדרוזית וראשי רשויות מהעדה הדרוזית. למפגש הוזמנו גם צוותי כלל מרפאות ועובדי מינהלת אשר מהחברה הדרוזית.

את המפגש,  שנועד לייצר שיתופי פעולה למען שמירה על בריאות הציבור הדרוזי, פתח השייח מואפק טריף, שהודה למנהל המחוז ולמינהלת אשר, על קיום המפגש ועל השותפות רבת השנים בכל הקשור בפיתוח שרותים, תשתיות ובנית דור ההמשך בישובים הדרוזיים בגליל המערבי. השייח טריף הדגיש את חשיבות הנושא, וקרא קריאה נרגשת לשיתוף פעולה בין כל הגורמים המעורבים, לשם שמירה על בריאות הציבור.

״הייחוד של הכנס הוא בעצם השיתוף והחיבור, בין אנשי הרפואה לבין אנשי קהילה, שהם בעלי השפעה חברתית. ייתכן ואם כל גוף היה פועל בנפרד, ספק אם ניתן היה להעביר את המסר הנכון לכלל הציבור הדרוזי״.

עוד אמר השייח’ טריף, כי בדת הדרוזית יש מקום של בכורה לבריאות האדם, “הרי הגוף הוא ייצור אלוהי, שיש לשמור עליו מכל משמר”.

בהמשך שמעו המשתתפים סקירה נרחבת של רונן נודלמן, מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית, על שרותי כללית בחברה הדרוזית וכן על ההישגים המשמעותיים במדדי השירות והאיכות הרפואית.

את דבריו סיכם נודלמן ואמר: ״אני מוקיר תודה על שיתוף הפעולה רב השנים עם השייח והנהגת העדה, וכן עם ראשי המועצות, ובטוח כי יחד נמשיך לפעול לשמירה וקידום הבריאות של הציבור הדרוזי״.

לאחר מכן התקיימו חמש הרצאות של רופאי ועובדי המינהלת, כולם בני העדה הדרוזית, בנושאים שונים הקשורים לרפואה מונעת וקידום בריאות: פרופ׳ כמאל חסן דיבר על מחלות כליה ויתר לחץ דם, ד״ר חסן ח׳יר אל דין-הרצה בנושא מחלת הסוכרת, האחות אפנאן הנו- הסבירה על תחום הרפואה מונעת, הרוקחת מוניא בדר- הרצתה על ניהול הטיפול התרופתי בתחלואה כרונית, והתזונאית דועאא’ קטיש- דיברה על תזונה ואורח חיים בריא.

את היום סיכמה ד״ר ליעד ורדי, מנהלת האזור, כאשר סיפרה על תוכניות העבודה  לקידום הנושאים ולהמשך שיתופי הפעולה.

 

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments