י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

כללית: מטופלת הוספיס הגשימה חלום להיות נוכחת בחתונת נכדתה

עדינה בדרכה לחתונת נכדתה. צילום: דוברות כללית
Wednesday June 8, 2022

לפעמים חלומות מתגשמים: עדינה ספורטס, בת 83, תושבת חיפה, סובלת ממחלה קשה ולכן מטופלת בהוספיס ביתי של היחידה להמשך טיפול של כללית, המאפשרת לחולים להמשיך ולשהות בביתם עם טיפול צמוד וזמין 24-7.

שרון גן אל, מנהלת השירות הסוציאלי של היחידה להמשך טיפול, קיבלה לטיפולה את המטופלת החדשה. במסגרת תוכנית הטיפול הגיעה שרון לביתם של עדינה ואשר בחיפה, על מנת להעריך את מצבה ואת צרכיה שלה ושל משפחתה. במהלך הביקור סיפר אשר, בעלה של עדינה, כי נכדתם מתחתנת, אך עקב מצבה הרפואי המורכב לא מתאפשר להם להגיע, ולכן הוא לא יכול לעזוב את אישתו לבדה ומצבה הרפואי אינו מאפשר לה לנסוע דרך כזו. שרון שראתה עד כמה האירוע חשוב לעדינה ואשר, פנתה לקשת המשאלות וביקשה עבור המטופלת הגשמת משאלה זו.

“הקושי העיקרי היה הזמן הקצר לפני החתונה, אך לאחר מאמץ רב הצלחנו לדאוג לכל צרכיה של עדינה ולהביאה לחתונת נכדתם”, סיפרה שרון.

ההתרגשות הייתה בשיאה כאשר הגיעו לחתונה וכל המשפחה ובעיקר בתם מלכה, שחיתנה את בתה, התרגשו עד דמעות, כיוון שלא האמינו שעדינה תזכה להיות בחתונה זה. שרון עמדה בקשר לאורך הערב עם העמותה וכבר באותו לילה קיבלה תמונה של המטופלת ובעלה הנרגשים עם נכדתם הכלה.

עדינה ומשפחתה התרגשו מאוד מההתגייסות של כולם להגשים את משאלתה, לראות את נכדתה בשמלת כלה ולהעניק לה רגע של נחת, בתוך כל ההתמודדות הקשה. ההתרגשות הגדולה הייתה כאשר אשר אמר לשרון: “הענקת לאישתי 5 שעות של אושר”.

“אומנם זה היה מבצע מורכב וכמעט בלתי אפשרי, בזמן כה קצר אשר דרש מאמץ רב, אך התוצאה המרגשת הייתה שווה את הכל, ואני שמחה שיכולתי לקחת חלק בהגשמת חלומה של המטופלת”, שיתפה שרון.

במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית, ביחידה להמשך טיפול, קיים מערך טיפול הוספיס ביתי למטופלים מורכבים עם מחלות חשוכות מרפא, בניהולם של ד”ר ג’מאל דגש והאחות אחראית ילנה נירשברג.

מערך ההוספיס הביתי הוקם על מנת לענות על צורך גובר באוכלוסייה, עקב עלייה במספר שנות חייהם של חולים הסובלים ממחלות כרוניות קשות. תקופת החיים האחרונה כרוכה לעיתים בסבל רב עבור מטופלים ובני משפחותיהם. בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי ישנם כ-1500 מטופלים אשר זוכים לטיפול בביתם בשלב האחרון של חייהם, במקום לשהות במסגרת מוסדית, כשהדגש הוא רפואה פליאטיבית, שבמרכזה הקלה על הסבל למטופל ושיפור איכות חייו, ככל שניתן. שירות ייחודי זה ניתן על ידי צוות רב מקצועי של כללית הכולל רופאים, אחיות, עובדים סוציאליים ואנשי מקצועות הבריאות, בהתאם לצורך, בזמינות 24-7 למטופל ולמשפחתו.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments