כ"ו כסלו התשפ"ה, 27/12/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

האוטובוסים של המטרונית יוטענו בעת נסיעה

הטענה בעת הנסיעה. החיסכון הניכר יעזור בעלויות התפעול. הדמיה: ינון הנדסה - ייעוץ תכנון ומחקר.
Thursday November 7, 2024

ניסיון ראשון: משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל, בשיתוף חברת “אלקטריאון”, מקדמים מיזם ראשון מסוגו בישראל: כביש המאפשר טעינת רכב אלחוטית, במהלך הנסיעה בתוואי המטרונית בחיפה.

הטכנולוגיה החדשנית פותחה על ידי חברת “אלקטריאון וירלס”, אשר יחד עם חברת חוצה ישראל, תקים ותפעיל לראשונה בישראל כביש חשמלי לתחבורה ציבורית מהירה, הכולל אמצעים לטעינה אלחוטית סטטית ודינמית, במסלולי המטרונית בחיפה והקריות.

בשלב הראשון, הטכנולוגיה תותקן בחמישה אוטובוסים מפרקיים של חברת סופרבוס, אשר יוטענו באופן דינמי במקטעים של 1.6 קילומטרים לאורך התוואי, וכן באופן סטטי בתחנות הקצה.

“אלקטריאון” תהיה אחראית על כל היבטי הפרויקט, החל מפריסה וכלה בתפעול ותחזוקת הפרויקט, על כל היבטיו למשך 12 חודשים, עבור 15.8 מיליון שקלים, עם אופציה להארכת והרחבת היקף ההתקשרות ל-24 חודשים נוספים.

טעינה אלחוטית במהלך שעות פעילות הצי בעת הנסיעה ובעת עצירה בטרמינל, תאפשר חיסכון ניכר בעלויות התפעול ובנוחות ההפעלה, ותתרום לשיפור השירות ולהגברת התדירות. הטכנולוגיה החדשנית של “אלקטריאון”, תאפשר בעתיד לצמצם את גודל הסוללה ובכך להפחית את העומס על רשת החשמל ולהוזיל עלויות. כיום טעינת האוטובוסים מתבצעת בשעות הלילה, או בעת עצירות ממושכות בטרמינל.

במסגרת הפרויקט, תוצג תרומת הטעינה האלחוטית לייעול השירות בהיבטים הלוגיסטיים, האנרגטיים והתפעוליים, וכהכנה לפריסה נרחבת יותר של תשתית הטעינה, לקראת מעבר מלא של הצי לאוטובוסים חשמליים. הפרויקט יהווה מודל מקצועי וכלכלי לכבישי התחבורה המהירה (BRT) בארץ ובעולם.

זהו הפרויקט השני של חברת “אלקטריאון” בתחום התחבורה הציבורית המהירה, המצטרף לפרויקט המופעל בעיר טרונדהיים בנורבגיה.

רשת קווי המטרונית משרתת את הקריות, מפרץ חיפה, העיר התחתית, הדר, מערב חיפה, נשר ויגור, וכוללת 5 קווים, באורך מצטבר של 104 קילומטרים. בימים אלה מבוצעות עבודות להארכת הרשת לדרום מערב חיפה, טירת הכרמל וקריית אתא.

פרויקט הטעינה האלחוטית, יאפשר להאריך את טווח הנסיעה של האוטובוסים החשמליים, באמצעות טעינתם באופן אלחוטי תוך כדי תנועה, ובעת העצירה בתחנות הקצה.

מנכ”ל “אלקטריאון”, אורן עזר: “טכנולוגית הטעינה האלחוטית הדינמית, מתאימה כ”כפפה ליד” עבור קווי תחבורה ציבורית כדוגמת המטרונית, ובאפשרותה להאריך את טווח הנסיעה יחד עם צמצום גודל הסוללה והקטנת חיבורי חשמל בחניונים, ובכך פותרת את מרבית הכאבים במעבר לתחבורה חשמלית. פרויקט זה מצטרף לפרויקט זהה בנורווגיה ויחד מציג פתרון מקצה לקצה, עבור פלח שוק ה- BRT שצובר תאוצה בארץ ובעולם”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments