ה' ניסן התשפ"ד, 13/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מהי בנייה קלה?

היתרונות של הבנייה הקלה, מתחילים משלב התיכנון. צילום: אילוסטרציה
Wednesday June 1, 2022

בנייה קלה היא אחת מטכנולוגיות הבנייה שפותחו כדי לצמצם את העבודה הנדרשת לבנייה באקלים קשה.

מהי בנייה קלה?

בנייה קלה היא אחת מטכנולוגיות הבנייה, שפותחו כדי לצמצם את העבודה הנדרשת לבנייה באקלים קשה. הרכיבים הקלים בנויים על מסגרת מבנית והאיברים המבניים מוכנים מראש, עם הרכבה מוגבלת או ללא צורך בהרכבה באתר. טכנולוגיית הבנייה הקלה הפכה לבולטת יותר בתחילת שנות ה-2000. בנייה קלה היא טכניקת בנייה המשתמשת בעקרון הבנייה הטרומית והמודולריות.

ככל שסגנון בנייה זה הפך לפופולרי יותר, חלה עלייה בביקוש לסוגים רבים ושונים של מבנים כמו ספריות, שטחי משרדים, בתי מלון וקניונים. בניה קלה היא לא רק חסכונית אלא גם ידידותית לסביבה, מכיוון שהיא לא דורשת הרבה בטון או פלדה, מה שחוסך לחברות כסף על עלויות ייצור ושימוש בפחות חומרים לייצור.

מה היתרונות של בנייה קלה?

בנייה קלה היא סוג של בנייה, שבה האור מכסה את כל הבניין.

כאמור, בנייה קלה היא סוג של בנייה, שבה האור מכסה את כל הבניין. הסיבה שהיא כל כך פופולרית בימינו כאדריכלות ראשית או משנית, הם היתרונות הסביבתיים שהיא מספקת. לבנייה קלה יתרונות רבים על פני שיטות מסורתיות הכוללות פחות זיהום, יעילות אנרגטית והפחתה בפסולת למשל.

צריכה פחותה של משאבים: בנייה קלה היא גם בת קיימא מאוד מכיוון שהיא צורכת פחות משאבים ואינה תורמת להתחממות כדור הארץ או לרמות גבוהות של פליטת CO2.

צבעים ניטרליים: קובע את הגוון החומרי.

חלונות ללא מסגרת: יוצר חללים בהירים.

אוורור: אוויר זורם דרך הבניין על מנת למנוע התחממות יתר.

גמישות בתכנון קומה: שימושים מרובים בחלל עם מינימום עבודת שיפוץ הנדרשת.

 

 

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments