י"ב ניסן התשפ"ד, 20/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מהפיכה בקרית ביאליק: מכשירים מצילי חיים בכל בניין חדש בעיר

ראש העיר, אלי דוקורסקי, ליד דפיברילטור בטיילת בן גוריון. צילום: דוברות העירייה
Wednesday February 24, 2021

עם הפנים קדימה לטובת הציבור. ראש העיר קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, יבקש היום ממועצת העיר, לאשר את חובת התקנת מכשיר דפיברילטור בכל בניין חדש שיוקם בעיר. קרית ביאליק תהיה העיר הראשונה בארץ, בה תידרש התקנת דפיברילטור בהוראות המרחביות. בכל בניין מגורים חדש בעל 6 יחידות דיור ומעלה יותקן דפיברילטור בלובי הבניין או בחדר מדרגות. קבלת טופס האיכלוס (טופס 4), תהיה תלויה בין השאר בנוכחות המכשיר בבניין. המכשיר יידרש הן בבניני מגורים, הן בבנייני משרדים ובמרכזים מסחריים. גם באיזור התעשייה קרית ביאליק, בעלי נכסים שירצו להרחיב את הנכס, יתבקשו להתקין את המכשיר המציל חיים.

בשנה האחרונה התקינה עיריית קריית ביאליק דפיברילטור, מכשיר מציל חיים במוסדות ציבור, חינוך ובמרחבים הפתוחים. הדפיברילטור הוא מכשיר המחזיר קצב לב לפעולה סדירה, על ידי מתן שוק חשמלי ללב באמצעות 2 אלקטרודות המוצמדות לגוף החולה בסמיכות ללב.

השוק החשמלי משתק רגעית את פעולת הלב וכאשר הלב חוזר לפעולה, הוא פועם בצורה סדירה.

הדפיברילטורים שנפרשו ברחבי קרית ביאליק הם פשוטים לשימוש והפעלה, ומעניקים מענה לכל סוגי דום לב והינם קלים להפעלה, גם לאלו שאינם חובשים או פרמדיקים. ההוראות על הדפיברילטורים הם בעברית, רוסית וערבית

כ-20 מכשירי דפיברילטור הותקנו בבתי הכנסת בעיר, במתנ”ס דן ומתנ”ס עופרים, בדוכני מפעל הפיס ובכל בתי הספר בעיר.

בשבועות הקרובים יותקנו מכשירים במרחב הציבורי במרכז גבעת הרקפות, בטיילת רבין, בפארק אריאל שרון, בפארק בנאות אפק וזאת בנוסף למכשיר שכבר הותקן בטיילת הגדורה בסמוך לשדרות בן גוריון.

ראש העיר אלי דוקורסקי: “הרעיון בהתקנת דפיברילטורים ברחבי העיר, בא להנגיש את השירות מציל החיים לציבור הרחב. הניסיון מלמד, שבמקומות בהם היה דפיברילטור בקירבת מקום האירוע, הצלחנו להציל את חיי התושבים. דרישת התקנת מכשירי דפיברילטור בבניינים חדשים, שהנחתי על שולחן מועצת העיר, תסייע להגדיל את כמות המכשירים מצילי חיים ברחבי קרית ביאליק. במרחב הציבורי הפתוח יותקנו עמדות חכמות הנשלטות על ידי מד”א מרחוק. בקרות אירוע לבבי, יש להתקשר למוקד 101 של מד”א, שיפתח את המתקן בהפעלה מרחוק ובמקביל יישלח צוות טיפול נמרץ. עד להגעתו של צוות מד”א למקום האירוע, האזרח יקבל סיוע ראשוני”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments