תמיכה צמודה: מוקד האחיות האונקולוגי של כללית, המיועד לחולי סרטן, למחלימים מהמחלה ולבני משפחותיהם, מהווה ערוץ ייחודי ליעוץ בריאותי, כחלק ממוקד האחיות הטלפוני הכללי.
המוקד האונקולוגי בניהולה של מירב שמש, אחות מומחית קלינית בטיפול תומך, מאויש ע”י אחיות בוגרות קורס על-בסיסי באונקולוגיה ומומחיות קליניות בטיפול תומך, בעלות ידע נרחב המעניקות ייעוץ מקצועי, מהימן ועדכני, לצד תמיכה אישית, בהתבסס על התיק הרפואי ופרוטוקולים רפואיים.
המוקד מציע סיוע למטופלים ולקרוביהם, בהתמודדות עם כל שאלה או קושי, בשעות שבהן המרפאות והמכונים סגורים.
רינת בסל, מנהלת מוקד האחיות של כללית מסבירה: “המוקד האונקולוגי הינו מקור לחיזוק ולהרגעה עבור המטופלים ובני משפחותיהם, מהווה נדבך משלים לטיפול הניתן בבית החולים ובקהילה, ותומך במטופלים בנקודות המעבר שבין המסגרות השונות. השירות מותאם לצרכים המורכבים והדינמיים של החולה ומסייע לבסס עבורו רצף טיפולי”.
המוקד הטלפוני משמש להעברת מידע, הסבר והדרכה, ניהול תסמינים וזיהוי מוקדם של סיבוכים ומצבי חירום. בנוסף, האחות המייעצת מעבירה מידע לרופא המשפחה באמצעות מערכת שיתופית, ולפי הצורך יוצרת קשר עם אחיות בקהילה, יחידות המשך טיפול או הוספיס בית, לצורך התערבות ושמירה על רצף טיפולי.
רינת בוחניק, מנהלת הסיעוד בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי, מציינת: “המוקד האונקולוגי הוא נדבך משמעותי ביכולת שלנו ללוות את המטופלים גם ברגעים המאתגרים ביותר. במחוז שני מכונים אונקולוגים גדולים במרכזים הרפואיים לין וזבולון, המהווים מרכזי מצוינות לאיכות הטיפול ולשירות. המוקד מסייע לשמר את הרצף הטיפולי, מעניק ביטחון ומאפשר למטופלים ולבני משפחותיהם לקבל תמיכה מקצועית ואנושית גם מחוץ לשעות פעילות המכונים”.
ניתן ליצור קשר עם המוקד הטלפוני 9585*, בימים א’-ה’ בין השעות 18:00-24:00,בימי ו’ וערבי חג בין השעות 13:00-24:00 ובשבתות וחגים 08:00-24:00.

רינת בסל, מנהלת מוקד האחיות. צילום: דוברות כללית.
