י"ח אדר ב' התשפ"ד, 28/03/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מזכירה בבית ספר הוכרה כנפגעת עבודה ע”י הביטוח הלאומי

הטיפול שקיבלה היולדת היה רשלני ולא תאם את הסטנדרט הרפואי. עו"ד סאמי אבו ורדה. צילום: יח"צ
Tuesday June 8, 2021

לאחר מאבק משפטי ארוך, הוכרה מזכירה בבית ספר, שעבדה במשך כ-35 שנים במשרה מלאה, כאשר עיקר עבודתה היתה בהקלדת נתונים במחשב, ולפיכך הוכרה כנפגעת עבודה, לאחר שסבלה מפגיעה בכפות ידיה ובאצבעותיה, ותקבל תשלומים מהמוסד לביטוח לאומי.

המורה, בשנות ה-50 לחייה, נאלצה לעבור טיפולים שונים כולל ניתוח באצבעות, אולם תביעתה לביטוח הלאומי, להכיר בכך כ”מחלת מקצוע” או פגיעה בעבודה, נדחתה בנימוק שלא היה “אירוע תאונתי” בעבודתה, שגרם לפגיעה ו”אין קשר בין המחלה לתנאי העבודה”.

באמצעות עו”ד סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות ביטוח לאומי ונזקי גוף, הגישה המזכירה תביעה לבית הדין האיזורי לעבודה, בדרישה להכיר בפגיעה בידיים כמחלת מקצוע, על פי עיקרון המיקרוטראומה, שפירושו פגיעות חוזרות ונישנות לאורך תקופת זמן, שגרמו בסופו של דבר, לפגיעה משמעותית. לדברי עו”ד אבו ורדה, המזכירה עבדה 5 ימים בשבוע כ-8 שעות ביום, מתוכן 5 שעות היא עסקה בהקלדת נתונים במחשב.

רופא אורתופד מומחה העיד בבית הדין לעבודה, כי התובעת סובלת מתיסמונת התעלה הקרפאלית ומבעיות באצבעות, שהצריכו ניתוח. לדבריו, על פי הספרות הרפואית, הקלדה של למעלה משתי שעות רצופות בכל יום, יכולה לגרום לבעיות בידיים. כמו כן, הספרות המקצועית מציינת, כי אצל נשים התופעה של פגיעה בכפות הידיים שכיחה יותר מאשר אצל גברים ועם עליית הגיל השכיחות גוברת.

עוה”ד של המוסד לביטוח לאומי, ניסה למנוע את ההכרה כפגיעה בעבודה, בטענה שלמזכירה היו גורמי סיכון שהעלו את האפשרות של פגיעה בכפות הידיים. המומחה בתשובה לטענה קבע, כי למרות גורמי הסיכון, הסבירות היא של מעל 50%, שהמזכירה נפגעה עקב עבודתה הממושכת במשך שנים בהקלדה במחשב.

בסופו של דבר הודיע המוסד לביטוח לאומי, כי לאור חוות דעת המומחה, הוא מסכים להכיר בתסמונת שבה לקתה המזכירה בידיה כפגיעה בעבודה, והשופט אלכס קוגן, נתן לכך תוקף של פסק דין.

“אין ספק שפסק הדין זה, מהווה אבן דרך נוספת וחשובה בהכרה של הביטוח הלאומי בבעיות הנוצרות עקב הקלדה ממושכת כ”מחלת מקצוע”, וזהו פתח לכל מי שנפגע בדרך זו לקבל הכרה”, אומר עו”ד סאמי אבו ורדה.

הרשם
שלח הודעה אודות
1 Comment
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
רוברט צוריאל
2 שנים

סמי אבו ורדה אדם יקר ואהוב ועוריך דין מספר 1 בארץ.משרד שמשקיע את כול כולו בלקוחותיו וזה בדוק!!!!