ב' ניסן התשפ"ד, 10/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

הידרותרפיה שיקומית נפתחה בקריית אתא

היתרון הגדול של המים כסביבה שיקומית הוא, שהמים מתמקדים ביכולות ולא במגבלות. לי טוראל. צילום: יח"צ
Tuesday April 5, 2022

לגוף ולנשמה: במשך שנים הכשירה את עצמה לי טוראל לרגע הזה, עד שפתחה בריכה הידרותרפית בגבעת טל שבקריית אתא. במשך שנים למדה שיקום אורטופדי, דיקור סיני והוסמכה כהידרותרפיסטית וספורטתרפיסטית ע”י מכון וינגייט, ואת כל הידע הזה היא מביאה עימה לטיפולים.

ההידרותרפיה הינה שיטת טיפול במים (הידרו=מים, תרפיה=טיפול), הכוללת קבוצה של טכניקות טיפוליות המתבצעות בתוך המים ומנצלות את יתרונותיהם: אובדן תחושת המשקל, קלות בתנועה ומרחב רגוע.

ההידרותרפיה מאפשרת לטפל במגוון רחב מאוד של מקרים, מאחר ויתרונות המים והשיחרור ממגבלות הקרקע, תורמים להעמקת הטיפול ולחיזוק השפעתו המשחררת, תוך מניעה של נזקים אפשריים. הטיפול במים משפר את טווחי התנועה של המפרקים השונים, מחזק את השרירים, מקל על הנשימה ותורם להרפייה ולהפגת מתחים. חוסר המשקל במים משפיע על תחושות פנימיות ומזרים אנרגיה חיובית, שכולה פינוק והנאה. השפעתם המרגיעה של המים ידועה מתקופות עתיקות וכבר היפוקרטס, הרופא היווני, שחי במאה ה-5 לפנה”ס, השתמש במים חמים לטיפול גופני כולל.

הטיפול בהידרותרפיה מסייע לשיפור נשימה וסיבולת לב ריאה, שיפור היציבה, שיפור המוטוריקה והקואורדינציה, שיפור המטבוליזם, הפחתת עייפות, הפחתת כאבים ומתחים גופניים, הפחתת מתח בשרירים ובמפרקים, שיפור איכות הנשימה והרגעתה, הזרמת אנרגיה, שיפור הגמישות בשרירים, שיפור טווחי התנועה במפרקים, הגברת זרימת דם לפריפריה, הקלה על בעיות גב, הפגת חרדות אצל ילדים ומבוגרים, התמצאות במרחב, שיפור המודעות הגופנית והדימוי העצמי, הנאה וכיף, ושיפור איכות החיים.

הקשר האישי אל המטפל והמעקב הקרוב אחר ההתקדמות, מסייע למטופל להתמיד, ותומך בו בהתמודדות עם המשימה. לי טוראל. צילום: יח”צ

מהי הידרותרפיה שיקומית:
הטיפול והשיקום במים ,מהווים בעשר השנים האחרונות, חלק אינטגרלי מהרפואה המערבית השיקומית.

טכניקות השיקום במים מתאימות לנפגעי: שיתוק-מוחין, לנפגעי תאונות דרכים, שסובלים מבעיות השלד הגוף, לבעלי בעיות בנשימה (אסטמה) וביציבה. לילדים נכים מעניקה השחייה השיקומית הזדמנות להשתתף בפעילות יחד עם ילדים רגילים ,ולשפר את הביטחון העצמי.

היתרון הגדול של המים כסביבה שיקומית הוא, שהמים מתמקדים ביכולות ולא במגבלות. ההתנגדות לתנועה במים גדולה מההתנגדות ביבשה, ותכונה זו מאפשרת כבר בשלב מוקדם של השיקום לחזק שרירים, לשפר יציבות ולהגדיל את הסיבולת באופן משמעותי.

מטרות הטיפול במים הינם, להחזיר את המטופל לתפקוד יומיומי מלא במהירות רבה יותר, ובחלק מהמקרים למנוע או להפחית את החמרת המצב הקיים.

הטיפולים במים מתבצעים בבריכה מחוממת ,המציעה סביבה בטוחה ותומכת לילד ולמבוגר, בשל הפחתת העומס על מפרקי הגוף וחוליות עמוד השדרה, וכתוצאה מהתנגדות המים ,ניתן לבצע בתוכם פעילות אירובית קלה ומהנה, המניבה תוצאות חיוביות.

הקשר האישי אל המטפל, והמעקב הקרוב אחר ההתקדמות, או לחילופין, אחר הקשיים, מסייע למטופל להתמיד ותומך בו בהתמודדות עם המשימה.

למי מומלץ שיקום במים?
מבוגרים וקשישים עם קשיי יציבה וחוסר שיווי משקל, יכולים להיכנס למים ולתרגל בבטחון פעילות גופנית איכותית ומהנה.
מטופלים לאחר החלפת ירך, ניתוחי ברכיים או לאחר שברים ומצבים בהם אסורה נשיאת משקל ודריכה.

כל אלה יכולים להתחיל טיפול במים מוקדם יותר מאשר ביבשה.

ילדים ומבוגרים עם חולשת שרירים, נכויות פיזיות, חולי פרקינסון, בריחת סידן וכד’.

עבור ילדים עם שיתוקים ונוקשות שרירים, השהייה במים החמים, מהווה מקור שחרור והנאה, וגורמת באופן פיזיולוגי להפחתת טונוס שרירי ולהורדת תחושת הכאב.

ילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז (ADHD), היפראקטיביות, בעיות יציבה. שיתוק מוחין (Cp).

שיקום אורטופדי למבוגרים הסובלים מכאבי גב וצוואר, אנשים לאחר פריצת דיסק. לחולים בטרשת נפוצה, אסטמה וקוצר נשימה, בריחת סידן (אוסטריאופרוזיס). אנשים שחוו אירוע מוחי (CVA), פגיעות ראש (TBI),שיתוק מוחין ((CP. לחולים במחלת פרקינסון ופיברומלגיה.

מטעמי בטיחות, כל מטופל בבריכה מחוממת, מחויב באישור הרופא המטפל.

לי טוראל: ספורטתרפיה, הידרותרפיה, שיקום אורטופדי. טל: 050-7300046.

הרשם
שלח הודעה אודות
1 Comment
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
דרור זעירא
2 שנים

כל הכבוד לי. אני בטוח שכל מי שיגיע אליך, ידע להעריך את הידע שלך, ואת יכולת השילוב של כל מה שלמדת, על מנת לעזור למטופלים, תמשיכי כך. בהצלחה