י"ד ניסן התשפ"ד, 22/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מנופאית מנשר, זכתה בפרס “העובד המצטיין” של עיתון “ידיעות אחרונות”

יאנה טופל. מנופאית מנשר. צילום: דוברות עיריית נשר
Tuesday June 16, 2020

יאנה טופל, מנופאית מהעיר נשר, היתה בין הזוכים בפרס “העובד המצטיין של ידיעות אחרונות על שם נוח מוזס”, לשנת 2019 וזכתה בפרס כספי מטעם הקרן לעידוד הבנייה על סך 2500 ש”ח וכן בפרס אות הנשיא על סך 4000 ש”ח. טופל, גרושה לשלושה ילדים מקסימים בני 26, 13 ו-7 מנשר, נולדה בקזחסטן, התחילה את דרכה בענף לפני כ- 20 שנה עוד בארץ מולדתה. “הגעתי לענף הבנייה די במקרה, לאחר ששירתי בצבא קזחסטן”, היא מספרת. “באותה תקופה היה מאוד קשה למצוא עבודה ולא היו הרבה אופציות. התחלתי כמנקה בבית מלאכה, שם הירשו לי מדי פעם לטפס על המנוף. כך גיליתי את המקצוע, הבנתי שזה מעניין אותי והחלטתי ללכת ללמוד אותו לעומק”.

מאז שנת 2001 היא עבדה כמנופאית בקזחסטן: “למדתי את המקצוע שנה אחת ובה למדתי לנהל מנופי תקורה. במשך 10 שנים שלאחר מכן עבדתי במפעל למתכות. כשעליתי לישראל בשנת  2012, חשבתי לשנות מקצוע ולמדתי להיות אסיסטנטית של רופא שיניים. בסופו של דבר הבנתי, שמעל הכול אני הכי אוהבת מנופים וזה המקצוע שאני צריכה לעסוק בו. עברתי הכשרה של שבועיים בלוד  ומשנת 2016 אני עובדת כמנופאית גם בישראל”. 

הפרס שקיבלה יאנה. צילום: דוברות עיריית נשר

טופל  נבחרה לייצג את ענף הבניין בתחרות הארצית של “ידיעות אחרונות” לפרס העובד המצטיין . את הפרס אמור היה להעניק נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, בטקס חגיגי, אך עקב משבר הקורונה נדחה הטקס. למרות זאת, מדובר בכבוד גדול לענף וכבוד ענק למנופאים. זו לא זכייה הראשונה של יאנה, שבעבר זכתה גם בפרס העובד המצטיין של “הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה” לשנת 2018, מטעם חברת מ.א.קוגן בע”מ. 

טופל מספרת בהתרגשות על הזכייה בתואר עובדת מצטיינת: “לנצח זה תמיד נחמד, לא משנה מתי ואיפה. הדבר הכי חשוב הוא, שהאנשים שעובדים איתי בוטחים בי ואני מנסה להצדיק את האמון שלהם. אין לי ספק שהפרס הוא התמריץ הגדול ביותר לעבודה וגורם לך להיות יותר מקצוען בתחומך. איש מקצוע צריך ללמוד תמיד לשפר את עצמו את המקצועיות שלו. אני חולקת את החוויה שלי עם מפעילי מנופים צעירים יותר ממני ולומדת מאנשים שמנוסים יותר. ככלל: אני מאוד נהנית מהעבודה הזו”.

איציק מויאל, יו”ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, משבח את טופל: “אני מכיר אותה ואת עבודתה. היא מייצגת את המצוינות והאחריות של כל העובדים שלנו. אני גאה בעובדים שלנו בכלל, וביאנה בפרט. כל הכבוד לה ולהם”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments