ד' אלול התשפ"ד, 07/09/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מקסימום ביטחון: איך לבחור מצלמות אבטחה לעסק?

מקסימום ביטחון
סכסוך השכנות חוזר שוב אל בית המשפט. השכנה התקינה מצלמות לעבר ביתה של התובעת. צילום: ארכיון.
Tuesday May 28, 2024

הפשע בישראל משתולל והמשטרה לא באמת מסוגלת לספק הגנה, לא לאזרחים ולא לבתי עסק. במציאות כזו, כל בעל או בעלת עסק נדרשים לגלות אחריות, ולפעול בכל הדרכים האפשריות לשמור על הציוד והסחורה. מצלמות אבטחה הן חלק בלתי נפרד ממערך ההגנה, וכדי להבטיח מקסימום ביטחון תועלת חשוב לבחור את הסוג המתאים ביותר לעסק.

מקסימום ביטחון  – השלב הראשון: מיפוי סיכונים והגדרת מטרות

על-מנת לבחור נכון מצלמות אבטחה לעסק, כלומר להבטיח התאמה מושלמת למאפיינים הספציפיים שלו, השלב הראשון הוא מיפוי הסיכונים. כלומר, תשובה מפורטת ומדויקת לשאלה מהן מטרות התקנת המצלמות.

בחלק מהמקומות נדרשות בעיקר מצלמות חיצוניות שיתעדו את הכניסות השונות לעסק, ובעצם את כל מה שקורה בסביבתו. במקרים אחרים הדגש הוא פנימי, כלומר מצלמות שיותקנו ברחבי העסק עצמו ויעקבו אחרי המתרחש בו בכל פינה. ייתכן כמובן גם צורך במצלמות פנימיות וחיצוניות גם יחד, ויש עסקים שבהם יש מוקדי עניין ספציפיים כמו למשל מחסן שבו יש סחורה יקרת ערך.

מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום האבטחה, כדי שהמיפוי יהיה מלא ומועיל. על בסיס רשימת הסיכונים והמטרות, ניתן לבנות תוכנית הגנה ולאפיין את פריסת המצלמות הרצויה.

מצלמות אבטחה קוויות או אלחוטיות? יתרונות וחסרונות

מצלמות אבטחה לעסק נחלקות ל-2 קטגוריות: קוויות ואלחוטיות. לכל אופציה יש גם יתרונות וגם חסרונות, וכדאי להיות מודעים גם לאלה וגם לאלה.

מצלמות אבטחה קוויות נשענות על תשתית רלוונטית. בהתאם ההתקנה שלהן מורכבת יותר ועשויה להיות יקרה יותר. היתרון העיקרי הוא יציבות מרבית, מפני שהן לא תלויות בחיבור לאינטרנט שכידוע עלול להתנתק מעת לעת. פריסת מצלמות אלחוטיות אפשרית גם בתקציב נמוך יחסית, אבל הן חשופות להפרעות ואיכות הצילום שלהן עלולה להיות נמוכה יותר.

מקסימום ביטחון ועמידות

שיקול משמעותי נוסף בבחירת מצלמות אבטחה לכל עסק שהוא, בכל תחום פעילות ובכל מקום בארץ, הוא עמידות. כשהמצלמה מותקנת מחוץ למבנה, היא חייבת להיות עמידה למים ולפגעי מזג אוויר שונים (רוחות עזות, טמפרטורות חריגות). כל המצלמות צריכות להיות מותקנות כך שאי אפשר יהיה לחבל בהן, ולכל הפחות שיהיה גיבוי כך שניסיונות חבלה במצלמה אחת יתועדו במצלמה אחרת.

שימו לב: כשהמצלמה משמשת גם כאמצעי הרתעה, כדאי להבליט אותה. במקרים אחרים עדיף שהיא תהיה סמויה מן העין ככל האפשר.

איכות הצילום

באופן טבעי ככל שאיכות הצילום גבוהה יותר, כך המצלמה יקרה יותר. בהקשר זה כדאי לדעת שלא בכל מקום יש צורך באיכות גבוהה מאוד, ואין סיבה לבזבז כסף כשאין הצדקה אמיתית. במקומות שבהם תנאי התאורה מאתגרים כן חשוב להשקיע במצלמה איכותית שתצליח לספק תמונות ברורות וחדות בכל מצב. במקומות אחרים גם מצלמות בסיסיות ימלאו את המשימה.

דגש נוסף הוא ההקלטה. על-מנת שאפשר יהיה להשתמש בצילומים כראיות במידת הצורך, מצלמות האבטחה בעסק מחוברות למכשיר שמקליט הכל באופן אוטומטי. מומלץ לשמור את התיעודים לפרק זמן ארוך ככל האפשר, וגם לייצר להם גיבוי.

עוד אופציה היא חיבור לסמארטפון, כלומר מתן האפשרות לבעל או בעלת העסק לצפות בתמונות שמספקות המצלמות השונות גם מהסלולרי שלו, בכל נקודת זמן. על-מנת לסמן V על כל הצרכים, ולעשות זאת במקסימום יעילות, מומלץ לפנות לחברה בעלת ניסיון רב באבטחת עסקים באמצעות מצלמות מתקדמות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments