ט"ו ניסן התשפ"ד, 23/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

הסברה לילדי הגנים בטירת הכרמל על הסכנה מהשמש

בכללית רואים חשיבות רבה בקידום מודעות לאורח חיים בריא. מרכז בריאות הילד טירת כרמל. צילום: דוברות כללית
Sunday June 19, 2022

הסברה מונעת: צוות מרכז בריאות הילד טירת כרמל, במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית, בניהולו של ד”ר עומר הבר, ממשיך בפעילות הקהילה והפעם הגיע למעון נעמ”ת והשתתף בהפנינג בריאות.

ילדי הגן חולקו לקבוצות והסתובבו בין התחנות. בכל תחנה פגשו איש צוות אחר ממרכז בריאות הילד, שהסביר להם על חשיבות  ההתנהגות הנכונה בשמש.

“הציבור לא יודע, ששיזוף הוא למעשה סימן לנזק של העור. אין דבר כזה שיזוף “בריא”. השמש הישראלית מסוכנת לעור גם בעונות המעבר ואפילו בחורף, והיא מסוכנת במיוחד לילדים. הנזק שבא לידי ביטוי בגיל המבוגר, הכולל בתוכו הזדקנות מוקדמת, כתמי שמש ובמקרה הגרוע – סרטן העור, הוא תוצאה של כמות החשיפה בגיל הילדות. לכן, שימוש נכון במסנני קרינה עשוי להפחית את הנזקים הנגרמים בעקבות חשיפה לקרינת השמש, ובמיוחד את הסכנות לפתח כוויות, סרטן עור, הזדקנות מוקדמת של העור, והתייבשות עם עליית חום”, הסביר ד”ר עומר הבר, מנהל מרכז בריאות הילד טירת כרמל, לילדי הגן.

בתחנה נוספת פגשו הילדים את לינוי דיגה ולילי אגרונוב מצוות המשרד, אשר ציידו את הילדים במידע חשוב על התנהלות נכונה לקראת הקיץ כגון: שעות חשיפה לשמש, חשיבות חבישת כובע, מריחת קרם הגנה בעל מקדם הגנה מינימום SPF50, שהייה בצל ככל הניתן ושתייה מרובה.

“אנו מברכים על שיתופי פעולה וקיום פעילויות חווייתיות לילדים, משום שבצורה זו המסר הבריאותי עובר לילדים והוריהם בצורה מהנה יותר והם מפנימים את המידע. המפגש עם צוות המרכז בשגרה ולא רק בעת מחלה, תורם לשיתוף הפעולה של הילד, שמגיע למרפאה בעת מחלה”, הסביר ד”ר הבר.

“אנחנו רואים חשיבות רבה בקידום מודעות לאורח חיים בריא, ולביצוע בדיקות לגילוי ואיתור מוקדם של תחלואה ומזמינים לבוא ולהתייעץ איתנו בכל שאלה. אנחנו כאן בשבילכם”, סיכמה חני מרום, מנהלת אדמיניסטרטיבית מרכז בריאות הילד טירת כרמל, את הפעילות המוצלחת.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments