ו' ניסן התשפ"ד, 14/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מרכז מסחרי חדש יוקם בשכונת “נאות אפק” בקרית ביאליק

המרכז המסחרי החדש בשכונת "נאות אפק" בקרית ביאליק. הדמיה: אורן מ.א.ז. אדריכלים בע"מ
Tuesday September 8, 2020

לאחר שכבר אוכלסו 2000 יחידות דיור בשכונת “נאות אפק”, בקרית ביאליק, ולאחר שבמקום כבר נבנו בית ספר חדש, “מיתרים”, 8 גני ילדים, 2 מעונות יום ובית כנסת אחד, ייבנה בשכונה החדשה גם מרכז מסחרי גדול, שייתן מענה לתושבי השכונה. 

המרכז יוקם על שטח של כ-6 דונם, בהצטלבות הרחובות נעמי שמר ויגאל בשן, קרוב לכניסה הדרומית לשכונה החדשה. 

המרכז יתנשא לגובה של 4 קומות, כאשר 2 הקומות הראשונות הן קומות המסחר ו-2 הקומות העליונות מיועדות למשרדים. בראייה אדריכלית, המרכז מתוכנן כך, שיהווה מוקד משיכה לתושבי השכונה עם נגישות מרבית להולכי רגל, רוכבי אופניים ואימהות עם עגלות ילדים. בכדי לשמור על בטיחותם של הבאים ושבים, תוכננה קומת חנייה תת קרקעית, המסוגלת להכיל 105 מקומות חנייה. קומת המסחר הראשונה תוקם בשטח של 1,750 מ”ר וקומת המסחר השנייה בשטח של 1,500 מ”ר. קומות המשרדים יהיו בגודל של 1,800 מ”ר כל אחת. 

שטחי התעסוקה והמסחר תוכננו כדי להכיל שימושים מגוונים, כגון סופרמרקט, בתי קפה, קופת חולים, מסעדות, משרדים של חברות ובעלי מקצועות חופשיים. 

גג הבניין אף הוא יהיה פונקציונאלי וישמש לג’ימבורי ופעילות אקטיבית תחת כיפת השמיים, בתי קפה באוויר הפתוח ושימושים נוספים. המעליות תוכננו להגיע לגג הבניין בכדי לאשר נגישות לבעלי צרכים מיוחדים.

יזמית המרכז המסחרי החדש היא חברת “סלע בינוי” ואדריכל הפרוייקט הוא גיא ארבל מחברת “אורן מ.א.ז. אדריכלים בע”מ”. המרכז נמצא בשלבי תיכנון לפני הגשת התוכנית לוועדה המקומית לתיכנון ובנייה קריות. צפי להשלמת הקמת הפרויקט הוא בשנת 2022.

השקענו מחשבה רבה מתוך כוונה, שהתושבים יקבלו את כל השירותים בשכונת מגוריהם. אלי דוקורסקי, ראש העיר קרית ביאליק

ראש העיר, אלי דוקורסקי: “בתיכנון השכונה החדשה “נאות אפק”, השקענו מחשבה רבה מתוך כוונה, שהתושבים יקבלו את כל השירותים בשכונת מגוריהם בקירבת ביתם. לאחר הקמת מוסדות החינוך, התחלנו לקדם גם את שירותי התעסוקה והמסחר”.

הרשם
שלח הודעה אודות
1 Comment
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
משה
3 שנים

מי בונה את המרכז?