ט' ניסן התשפ"ד, 17/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

מתכנן פרישה? הקורונה מאפשרת הזדמנות לבדוק טוב את תיקי ההשקעות שלנו

הקורונה יוצרת מציאות חדשה, לצד משבר התעסוקה ופגיעה בשכר העצמאיים ושכירים רבים. דודי מלכה, מנכ"ל "שיא המילניום פיתרונות כלכליים"
Sunday May 31, 2020

אנשים רבים, שיש להם קרנות השתלמות וקרנות פנסיה, הסתכלו בדאגה בחודשים האחרונים על מצב השווקים בעולם, שעברו זעזוע עמוק בעקבות משבר הקורונה, ושאלו עצמם, מה לעשות עם הקרנות שלי? האם לעשות משהו בכלל? איך אני מתגבר על הירידה בערך הקרנות, עקב המשבר?

דודי מלכה, מנכ״ל  “שיא המילניום פתרונות כלכליים”, מתכנן פיננסי וניהול פרישה מורשה, טוען כי נכון להיום, המצב פחות חמור ממה שחשבו בתחילת המשבר. לדבריו, “החל מה-23 למרץ, היו הירידות חדות בבורסות העולם, ירידות שכמובן השפיעו גם על קרנות הפנסיה. אבל מאז ועד היום, יש תיקון כלפי מעלה וכיום, השווקים רחוקים 3% עד 5% כדי לחזור למצב שהיה ערב המשבר. זה כבר לא כזה אסון כבד. הציבור בלחץ כי הוא מקבל את הדו”חות שלו בדיליי, הוא רואה את הדו”ח שמשקף את המצב לפני חודשיים. אז כמו שאמרתי, זה לא אסון והמצב הזה גם נותן אפשרויות חדשות”.

לדברי מלכה, בעקבות הרפורמה בשוק קרנות הגמל וביטוחי המנהלים משנת 2003, למעשה כספי הפנסיה שלנו מושקעים בבורסה ובאפיקים נוספים, ויש לנו יכולת להשפיע על המסלול שהקרנות שלנו מתנהלות. לדבריו, “בפעולה פשוטה, שכל אחד יכול לעשות מהבית, אפשר לשנות את מסלול הקרן שלך, תוך הגדלה או הקטנה המרכיב המנייתי בקרן. כמובן שאם יש יותר מניות בתיק, אדם יותר חשוף, מצד שני, יכול להרוויח יותר. ואם אתה רוצה מסלול סולידי, אתה משקיע באגרות חוב. איך מתנהלים? לרוב מומלץ לא לזוז, לא לזגזג ולהחזיק מעמד, תוך המתנה לתיקון שמגיע. אם אתה שחקן מנוסה, אפשר להמתין לירידות ואז להגדיל את המרכיב המנייתי. זה אנטי תיזה להתנהלות הרגילה, כי אנשים נכנסים ללחץ כשיש ירידות בשוק ומוכרים. ומי שמוכר, לא יודע מתי להיכנס שוב. לכן יש פה פוטנציאל שאפשר לנצל, אבל זה טוב למי שיכול לשים בצד את מימד הפחד. מה שהציבור צריך להבין, שהוא יכול בהחלט לקבוע באיזו מסלול ללכת, יותר סולידי או עם יותר סיכונים, גם במסלולי הפנסיה וקרנות ההשתלמות”. 

מה אתה ממליץ?

אני אומר ללקוחות להסתכל קדימה. האם אתה צריך את הכסף של קרן ההשתלמות בטווח של שנה או שנתיים או אולי אתה צריך אותו עוד עשר שנים. מתי אתה רוצה לפרוש, מה אתה רוצה לעשות בכסף שלך, איך לנצל את הפנסיה בצורה הטובה ביותר. יש המון מרכיבים והמון אפשרויות, ולכן מומלץ שכל אחד שמתכנן פרישה, יתייעץ עם מומחה כדי לבחור את הדרך הטובה ביותר עבורו.

 

דודי מלכה,  מנכ״ל  “שיא המילניום פתרונות כלכליים”,  מתכנן פיננסי וניהול פרישה מורשה , ‏CFP®️- ( Certified Financial Planner)

רחוב תעשייה 47 נשר

טלפון במשרד 04-8202999.

טלפון נייד:  054-5401811.

אתר אינטרנט www.melen.co.il

מייל אישי  [email protected]

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments