י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

רופאה מקרית ביאליק נחקרה על מתן תרופות פגות תוקף

מתוך כ-2700 פצועים נותרו בבית החולים 278 פצועים נכון להיום. צילום: דוברות רמב״ם
Tuesday December 21, 2021

לכו תסמכו עליהם: המשטרה עצרה 3 רוקחים ועיכבה לחקירה רופאה, תושבת קרית ביאליק, בחשד כי היו מעורבים במקרים של מתן תרופות אונקולוגיות פגות תוקף, לחולים אונקולוגים במרכז הרפואי רמב”ם בחיפה. מעצרם של שלושת הרוקחים הוארך אתמול (שלישי), בבית משפט השלום בעכו.

ראשיתה של החקירה בתלונות שהוגשו ע”י משרד הבריאות ועובד המקום לפני כשנתיים, שעניינם חשד למתן תרופות אונקולוגיות פגות תוקף שתוקפן הוארך, לחולים אונקולוגים במרכז הרפואי רמב”ם בחיפה. העבירות נמשכו לאורך מספר שנים.

המשטרה, באמצעות יחידת ההונאה של מחוז חוף, יחד עם משרד הבריאות ורשות המיסים, פתחו בחקירה מורכבת לשם איסוף ראיות והגעה לחקר האמת.

מהחקירה עלה חשד, כי זויפו התאריכים של תרופות, שהועברו לצוותים הרפואיים וכן בוצעו פעולות נוספות בתרופות פגות תוקף, זאת בכדי להסתיר את התיישנותן, על מנת לרמות את תאריכי התפוגה.

אתמול בשעות הבוקר, עצרו חוקרי מפלג ההונאה במחוז חוף, יחד עם יחידת האכיפה במשרד הבריאות ופקיד שומה חקירות חיפה והצפון, שני רוקחים (תושב פקיעין בן 59 ותושב שפרעם בן 39) ועיכבו לחקירה רופאה (בת 38, מקרית ביאליק) המועסקים בבית החולים רמב”ם. בנוסף עצרו חשוד נוסף, בעל בית מרקחת פרטי (תושב מג’דל כרום בן 52) בחשד לעבירות על חוק הרוקחות, זיוף, טיפול רשלני בתרופות, קבלת דבר במירמה, השמטת הכנסות וניהול ספרי חשבונות כוזבים,מתוך כוונה להתחמק ממס.

בחיפושים שנערכו בבתי המרקחת ובביתו של הבעלים, נתפסו ספרי חשבונות ומסמכים הקושרים את החשודים לעבירות המס.

לבקשת המשטרה, הוארך מעצרם של החשודים בבית משפט השלום בעכו: תושב פקיעין ותושב שפרעם עד ליום ה’, תושב מג’דל כרום עד ליום א’.

מהמרכז הרפואי רמב”ם נמסר בתגובה: ביה״ח רמב”ם מלווה בעניין זה ע”י הפרקליטות האזרחית בחיפה, ופועל בהתאם להנחיותיה. באופן טבעי רמב”ם אינו מעורב בפעולות החקירה של משטרת ישראל, מעבר להיענות לבקשות להעברת מידע ופרטים שונים. אנו מנועים מלהרחיב ולהגיב בנושא, כל זמן שההליך החקירתי והמשפטי בעיצומו”.

החקירה נמשכת.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments