ט"ו אדר ב' התשפ"ד, 25/03/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

נחתם הסכם חזית הים של נמל חיפה

הדמיית חזית הים המתוכננת. הדמייה: אמיר מן עמי, שנער אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ
Wednesday May 18, 2022

בשורה לתושבי חיפה: לקראת סיום הליך הפרטת נמל חיפה הצפוי בימים הקרובים, נחתמו הסכמי חזית הים בחיפה, בין רשות מקרקעי ישראל (רמ”י) לבין חברת נמלי ישראל (חנ”י) ולבין חברת נמל חיפה. ההסכמים נועדו לתמוך ולקדם את תוכנית חזית הים העירונית – תמ”א 13/3/א שאושרה בממשלה באוגוסט 2017 ואשר אמורה לייצר רצף אורבני עם העיר חיפה.

במסגרת ההסכמים מושבים לרמ”י שטחי מגורים לשיווק מיידי וכעתודת קרקע לשינוי יעוד בעתיד. שטחים אלה מוחרגים מתחום ההפרטה. כך למשל יושב לרמ”י מגרש 607 הסמוך לבית חולים רמב”ם בשכונת בת גלים, ובו יבנו 500 יח”ד. כמו כן יושבו לרמ”י 51 דונם, שעליהם מקודמת תוכנית לבניית אלפי יחידות דיור.

בהתאם להסכמים, על מנת לשמור על הפעילות הנמלית, תקבל חנ”י שטחים חילופיים בהיקף דומה, וכן יועברו מחנ״י שטחים לשימושה של חברת הנמל חיפה, בנוסף לסכום של 150 מיליון שקלים שיועברו אליה.

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: “אני מברך על חתימת ההסכם בין רשות מקרקעי ישראל לבין חנ”י ונמל חיפה, שיאפשר את סיום הפרטת הנמל, אותה הובלתי בתפקידי הקודם כמנהל רשות החברות. אין לי ספק, שהסכם זה הוא בשורה לתושבי מטרופולין חיפה, ומימושו יהווה מנוע צמיחה כלכלי לעיר, ייצור מקומות תעסוקה חדשים, יגדיל את היצע יחידות הדיור, ומאידך יביא לשינוי פני העיר, תוך מימוש החזון ליצירת קשר רציף בין הים אל העיר”.

יצחק בלומנטל, מנכ״ל חברת נמלי ישראל: “בעקבות החתימה על ההסכם, חברת נמלי ישראל תקבל שטחים לוגיסטיים במטרופולין חיפה והצפון, מה שיאפשר הרחבה של הפעילות הלוגיסטית והתאמתה לצרכי המשק הנמלי ולגידול הפעילות הכלכלית של מדינת ישראל. מהלך זה מתווסף לפעילות חברת נמלי ישראל בפתיחת נמל המפרץ, בעבודתה על חיבורי נמל- כבישים ומסילות, ובהקמת פארק נמלי ישראל, הפארק הלוגיסטי החדש בחיפה, לטובת פיתוח השרשרת הלוגיסטית וסחר החוץ, והרחבת התעסוקה בצפון המדינה”.

אשל ארמוני, יו״ר דירקטוריון חברת נמל חיפה: “חתימת ההסכמים על עתיד חזית הים, שתהיה הפנינה התיירותית של מדינת ישראל, היא בשורה נפלאה והישג חשוב. אנו נמצאים בישורת האחרונה בהליך ההפרטה, ומגיעים לרגע זה גם כאשר הנמל בשיאו, וגם תוך השלמת הסכמים, שנותנים לנמל אופק מבטיח לעשורים הבאים. נמשיך לפעול מול משרד הפנים להשלמת הפערים בנושא הניהול המשותף של הנמל ועיריית חיפה, עד למועד ההתמחרות בהליך ההפרטה”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments