י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

ניצול משבר הקורונה והמומנטום ל”חיים חדשים”

דיעה אישית: דוד מלכה, מתכנן פרישה מוסמך. מנכ"ל שיא המילניום פיתרונות כלכליים

הקורונה יוצרת מציאות חדשה, לצד משבר התעסוקה ופגיעה בשכר העצמאיים ושכירים רבים. דודי מלכה, מנכ"ל "שיא המילניום פיתרונות כלכליים"
Monday January 25, 2021

בשעה שהקורונה דוהרת מיום ליום בארץ (כ-600 אלף נדבקים וכ-4300 מתים) ובעולם (קרוב ל-100 מיליון נדבקים וכ-2.2 מיליון מתים), יוצרת המציאות החדשה, לצד משבר התעסוקה ופגיעה בשכר העצמאיים ושכירים רבים, בעיקר בשכבות החלשות יותר בשוק העבודה (עובדים לא אקדמיים, לא מיומנים, מבוגרים, צעירים, חרדים ונשים), גם הרבה תקווה, בעיקר בשל יעילות החיסונים, היציאה מהסגר והחלפת השילטון בארה”ב, שאמורה להניע את תנופת ההתחדשות בצמיחה.

סוף השנה החולפת הסתיים במומנטום חיובי בשוק ההון, בהמשך לקצב ההתחסנות בארץ ובעולם. חודש דצמבר נסגר בעליות משמעותיות בכל המדדים המובילים.

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות במסלולים הכלליים, סיימו את דצמבר בתשואה ממוצעת של כ-1.8%, כך שהתשואה השנתית הממוצעת בשנת 2020 עומדת על סביב 4% בממוצע בין הגופים המנהלים. אני לא חושב, שבחודש מרץ, בשיא המשבר, היה אדם אחד שחשב, שהתשואה השנתית ב-2020 תהיה חיובית. מה שאנו בעצם חווים, זהו סוג של אופוריה לקראת יציאת העולם ממשבר הקורונה.

אנו חיים במציאות חדשה ולא מוכרת בכל המובנים, יחד עם המון סיכונים. צילום: אתר החברה

המצב בישראל

לאור העלייה בנתוני התחלואה, ישראל שרויה כעת בסגר שלישי ונמשך הליך התחסנות האוכלוסייה כנגד הנגיף. על פי נתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לאחר שבועות שבהם חל שיפור מסוים בשוק העבודה, במחצית השנייה של נובמבר 2020 נרשם קיפאון.

שיעור האבטלה הרחב עומד כעת על 14.6%, עם 800 אלף בני אדם שהינם מחוסרי עבודה. הכלכלה הישראלית רשמה צמיחה שלילית של 2.8% בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2020 (בחודשים ינואר עד ספטמבר), המגלמת פגיעה נמוכה יותר מכפי שהוערך. נתון זה מיוחס בעיקר לחוזק של היצוא הישראלי בזמן המשבר, מה שהביא לפגיעה נמוכה יותר בכלכלה הישראלית ביחס לפגיעה במדינות המפותחות האחרות.

המצב בארה”ב

הקונגרס האמריקאי אישר חבילת סיוע בהיקף של 900 מיליארד דולרים למשקי בית ולעסקים אשר נפגעו מנגיף הקורונה. במסגרת הסיוע צפויים להינתן צ’קים בגובה של כ-600 דולרים למבוגרים ולילדים, יועברו כספים לעסקים קטנים, וכן תקציבים עבור הפצת החיסונים ושיפור המערך לגילוי שרשראות הדבקה.

מועדונים, מוזיאונים ואולמות צפויים לקבל סכום של כ-15 מיליארד דולרים. הבנק המרכזי בארה”ב הותיר את מדיניותו המאוד נדיבה ללא שינוי, כאשר הבנק לא צופה שהריבית הקצרה תעלה ב-3 השנים הבאות.

המצב באירופה

מדינות האיחוד האירופי החלו לחסן את אזרחיהן במבצע משולב, כאשר במקביל נמתחה ביקורת על איטיות התהליך ומיעוט החיסונים שהגיעו למדינות היבשת. עוד ברקע, תמותה מוגברת והמוטציה הבריטית אשר התפשטה למדינות נוספות. בבריטניה, הפרלמנט אישר את ההסכם להסדרת יחסי הסחר בין המדינה ובין האיחוד האירופי, בתקופה שלאחר יציאתה הסופית של בריטניה מהשוק האירופי המאוחד ומאיחוד המכס שלו. ההסכם נועד למנוע כאוס במעברי הגבולות ולהרגיע את בעלי העסקים שחששו מהיום שאחרי.

לסיכום

אנו חיים במציאות חדשה ולא מוכרת בכל המובנים, יחד עם המון סיכונים, יש גם הרבה הזדמנויות ומי שמספיק עירני ומתעניין, יוכל להשיג תשואות נאות ביותר בהשקעות מסורתיות. עולם ההשקעות עובר שינוים דרמטיים, מה שמצריך מכולנו לבצע שינויים בעיקר בדפוסי החשיבה שלנו. אם פעם אג”ח ופיקדון היו רכיב עיקרי בכל תיק השקעות, אנו עדים כיום לאבולוציה שעוברים הגופיים המוסדיים ביחס להשקעות אלטרנטיביות כגון: נדל”ן בארץ ובחו”ל, השקעות בקרנות גידור או קרנות זרות השקעות במימון והלוואות חברתיות ועוד …

חשוב שנבין, כי העולם צועד לשם ובקצב הולך וגובר, מה שהייתה נחלתם של עשירים בלבד, הולך ומתחיל להיות מונגש כמעט לכל תא משפחתי. העולם האלטרנטיבי עדיין לא מפוקח מספיק ולכן יש מצד אחד סיכון רב, אך טומן בחובו פוטנציאל אדיר לכולנו.

לכל לקוח המעוניין לבצע בדיקה תיק אישי מקיף כולל המלצות אישיות, מוזמן לשלוח לנו מייל לכתובות הבאות : /[email protected]   , [email protected] או לוואטסאפ המשרד 054-5330366.

אנו נחזור עם המלצה פרטית ואישית לכל אחד בהתאם להיקף נכסיו, גילו ואופק השקעתו.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments