י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

ניצחון בבית המשפט לאביהו האן על עיריית חיפה

פינוי המפעלים מהמפרץ. אביהו האן, יו"ר סיעת הירוקים במועצת עיריית חיפה. צילום: יח"צ
Wednesday June 23, 2021

בית המשפט המחוזי בחיפה, ביטל אתמול (שלישי), את החלטת וועדות התיכנון לקדם בניית שכונה של 233 וילות, בשכונת “דניה הירוקה”, על הכרמל, זאת בעקבות עתירה שהגישה קבוצת תושבים, אליה הצטרף יו”ר סיעת “הירוקים” בעירייה, אביהו האן.

בריאיון ל”חדשות הקריות”, ציין האן, כי מדובר בניצחון גדול של התושבים ושל הירוקים, תקדים שיכול לשמש בתביעות דומות. האן: “הטענה שלנו הייתה, כי וועדות התיכנון שאישרו את התוכנית, לא בחנו כלל נושאים מהותים, כמו הסיכונים עקב שריפה ודרכי מילוט, תוכנית תחבורתית מתאימה ועוד. למעשה, בית המשפט אמר לוועדות התיכנון, כי הם טעו בשיקול הדעת. זה ניצחון מטורף שלנו, לא כל יום בית המשפט מקבל עתירה מינהלתית ומבטל החלטות של וועדות התיכנון, החל מהוועדה המקומית, דרך הוועדה המחוזית ועד המועצה העליונה לתיכנון ובנייה”.

מי קידם את התוכנית הזו?

התוכנית נולדה בימי ראש העיר דאז, יונה יהב, אז דובר על הקמת 133 וילות. הוועדה המחוזית אישרה ואמרה, למה רק 133? בוא נבנה 266 וילות. בדיוק היו אז הבחירות, ולאחר בחירתה של עינת קליש רותם לתפקיד ראש העיר, הגישה העירייה התנגדות רפה לתוכנית. היא לא התנגדה לעצם התוכנית, אלא למספר יחידות הדיור. היא אפילו לא הופיעה בפני המועצה הארצית, רק שלחה נציגים. העירייה הייתה צריכה להתנגד נחרצות לעצם התוכנית, שהיא לא טובה לעיר.

מדוע למעשה אתם נגד התוכנית?

מיותר לבנות בחיפה עוד 200 וילות לעשירים. זה לא מה שהעיר זקוקה. חיפה צריכה התחדשות עירונית מסיבית, חידוש פני העיר, בנייה לזוגות צעירים. בניית הווילות היא לא אינטרס עירוני. לצערי העירייה התנגדה רק לכמות הווילות ולתוכנית להקים בצמוד מרכז מסחרי. זה ניצחון אדיר, ובשלב זה, זה סוף פסוק. נראה מה תעשה הוועדה המחוזית, שאמורה לבחון מחדש את התוכנית. חבל שאת כל הבדיקות שהם נדרשים לעשות היום, הם לא עשו בעבר.

בתגובה רשמית של האן ושל תנועת “הירוקים” בחיפה נאמר: “אני מברך על החלטת בית המשפט לבטל את האישורים לתוכנית ‘דניה הירוקה’ ולהחזיר את הבקשה לוועדה המחוזית. הירוקים ואני בראשם, פעלנו בשיתוף מלא עם עמותת ‘דניה הירוקה’, כדי לעצור את התוכנית הרעה הזו. התובנות  שלא נעשו הבדיקות הנדרשות לפני אישור התוכנית הועברו לבית המשפט, וטוב עשה בית המשפט, שקיבל את טענותינו ואת טענות עמותת דניה הירוקה”.

“חשוב להבין, שדניה זו שכונה סגורה, שנמצאת בלב פארק הכרמל, עם סכנת שריפות וללא דרכי מילוט, תוך בעיות תחבורתיות קשות, שעלולות להיווצר עקב הרחבה מהותיות של השכונה. לגופו של עניין, אסור לאפשר הרס של עשרות דונמים של שטחים ירוקים המכילים מגוון מהותי של ערכים אקולוגיים חשובים וזאת בשעה של משבר אקלים שהולך ומתרחב. חיפה צריכה להתרכז בהתחדשות עירונית, תוך פינוי בינוי של בתי רכבות ולא להשקיע אנרגיה מיותרת בעוד 233 וילות לעשירי ישראל”. 

“חבל שעיריית חיפה מקדמת אסטרטגיה לקויה ושגויה. אני ציפיתי שעיריית חיפה, תאמר חד משמעית שתוכנית זו מיותרת. טוב עשה בית המשפט שהחזיר את הדיון לבחינה מחדש בוועדות התיכנוניות. תקוותי שראש העיר תתעורר ותאמר שהיא מסירה את תמיכתה מהתוכנית ואין כוונתה להשקיע את כספי תושבי העיר בקידום התוכנית”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments