ט"ז ניסן התשפ"ד, 24/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

ניסה להחזיר טבעות יהלום והואשם בגניבה

הגבר נלקח בשובו מחו"ל לחקירה בתחנת משטרת נתב"ג והוטח בו, כי הוא חשוד בגניבת הטבעות. צילום: אילוסטרציה
Sunday August 1, 2021

הפעם מדובר בסיפור קפקאי של מנהל פרוייקטים בחברה ממשלתית, שרצה להחזיר אבדה לבעליה והפך לחשוד בגניבה. סיפור מהחיים.

מנהל פרוייקטים בחברה ממשלתית העוסקת בתחום התחבורה הציבורית, טס עם משפחתו לחו”ל, לרגל חגיגות בר המצווה של בנו, ונלקח עם שובו ארצה לחקירה בתחנת משטרת נתב”ג. במהלך החקירה הוטח בו, כי גנב טבעות וכמעט והוגש נגדו כתב אישום, ממנו ניצל בעור שיניו, רק לאחר ששכר עורך דין להגנתו.

לדברי פרקליטו, עו”ד שלומי ביזק, שבועיים קודם לכן, בעת שהגיעו האיש, אישתו וילדיו אל העמדה הביומטרית לקריאת כף היד ליוצאים לחו”ל בנתב”ג, הבחין בנו בשתי טבעות זהב ויהלומים, והיפנה את תשומת ליבו של אביו אליהן.

האב הסיק, כי הטבעות שייכות לנוסעת שחלפה שם לפניהם, הסירה אותן לצורך הבדיקה ושכחה אותן. לדבריו, הוא מיהר עם הטבעות אל מאבטח שהיה במקום ושאל אותו, לנוכח לחץ הזמנים שהיו נתונים הוא ומשפחתו לקראת הטיסה, כיצד להשיב אותן לבעליהן. לדבריו, המאבטח התנער ממנו ולא סייע לו כלל, ומתוך לחץ זמן, החליט הגבר להעביר את הטבעות לאישתו למשמרת, ולהשיב אותן לבעליהן עם שובו מחו”ל.

כמה שעות לאחר מכן, הבחינה האישה שאיבדה את הטבעות, כי הן אינן על ידיה ונזכרה ששכחה אותן בעמדה הביומטרית. לאחר שיחה עם בעלה, העובד בנתב”ג ועם כמה מעמיתיו, הובהר לשניים שהטבעות לא נמצאו והבעל מיהר להגיש תלונה במשטרת נתב”ג על גניבה.

לדברי עו”ד ביזק, שייצג את החשוד, אירוע מציאת הטבעות בעמדה הביומטרית תועד במצלמות האבטחה, ובסירטון נראים הגבר וילדיו מגיעים אל העמדה, כאשר אחד הבנים מוצא את הטבעות. הסירטון הועבר אל עו”ד שלומי ביזק, אשר טען, כי מה שנעלם מהסירטון משום מה, הוא המשך הקטע שבו הגבר ניגש למאבטח ומבקש את סיועו באיתור בעלת הטבעות.

כאשר שבו בני המשפחה ארצה מחופשתם, נלקח הגבר באופן מיידי לחקירה בתחנת משטרת נתב”ג, והוטח בו, כי הוא חשוד בגניבה.

בחקירתו אמר הגבר, כי לאורך עשרות שנות בגרותו, מעולם לא גנב דבר מאיש. הוא גולל בפני החוקרים את שאירע והסביר, כי בנו הוא זה שמצא את הטבעות, ואילו הוא פנה מיד למאבטח בעניין וביקש את עזרתו. לדבריו, המאבטח לא היה נכון לסייע לו ואף לא הדריך אותו כיצד לפעול.

החשוד הוסיף וטען בחקירתו, כי מכיוון שנותר זמן מועט עד למועד טיסתם והילדים היו רעבים ורצו לאכול, ביקש מאישתו שתשמור על הטבעות, וזאת בידיעה ברורה, שכאשר ישוב לארץ ימסור אותן למשטרה.

בסופו של דבר החליטה המשטרה לסגור את התיק נגד הגבר, אולם להפתעתו, התיק נסגר בעילה של “חוסר ראיות” ולא בעילה של “חוסר אשמה”.

לדברי עו”ד שלומי ביזק, בין שתי העילות לסגירת התיק פעורה תהום עמוקה ורבת משמעות. לדבריו, כאשר נסגרת חקירה בעילת “חוסר ראיות”, הדבר משאיר את חותמו על עברו הפלילי של החשוד, החקירה עלולה להיפתח שוב בעתיד, ובמקרה שבו יימצאו ראיות חדשות, עילת “חוסר הראיות” לא תנקה את החשוד מכל רבב. כמו כן, כל מקום עבודה הדורש גיליון פלילי נקי, וכל מכרז ממשלתי שאליו ייגש החשוד בעתיד, עלול להיחסם בפניו, בשל הכתם הפלילי שידבק בו.

בעקבות זאת, פנה עו”ד ביזק למשטרה, בבקשה לשנות לאלתר את עילת סגירת התיק. לדבריו, המבקש נקט בצעדים סבירים, כדי לאתר את בעלי האבדה ואף פנה למאבטח, שהוא נציג נתב”ג, אשר היה אמור לדבריו, להיות מקצועי, להדריך ולנווט אותו למקום הנכון.

עוד טען עו”ד ביזק בבקשתו, כי למרות שהמבקש ציין בחקירתו מפורשות, כי פנה למאבטח, כדי לברר מה עליו לעשות עם הטבעות, לא נעשה כל ניסיון מצד גורמי החקירה לברר האם הדבר נכון, לא על ידי בחינת המצלמות, שנתב”ג מרושתת בהן, ולא על ידי ניסיון למצוא את אותו המאבטח.

“מדובר באדם נשוי ובעל משפחה נורמטיבית”, טען עו”ד ביזק בבקשה, והוסיף: “המבקש שירת בצבא כלוחם בחטיבת חי”ר מובחרת, וכיום הוא מנהל פרוייקטים בחברה ממשלתית גדולה, בעל תואר בהנדסה מאחת האוניברסיטאות המובילות בעולם, ובעל תעודת מהנדס”.

לדבריו, במסגרת עיסוקיו, ניהל הגבר פרוייקט ביטחוני, ובימים אלה אף קיבל פנייה מחברת בנייה גדולה, כדי לנהל פרוייקט ביטחוני צבאי בתחום התשתיות, והוא עתיד לעבור סיווג ביטחוני לשם כך.

“ברור, כי כאשר מדובר בתפקיד עם סיווג ביטחוני כה גבוה, וכל רישום פלילי ואפילו קל שבקלים, יכול למנוע ממנו להתקבל לתפקיד. מדובר בהכתמת שמו של המבקש על דבר פעוט ובתיק חקירה שמעולם לא היה צריך להיפתח. יש לשנות את עילת הסגירה ל’חוסר אשמה’, משום מחדלי החקירה ומשום שלא בוצעה כלל עבירה”, דברי עו”ד ביזק.

לאור כל זאת, קיבלה המשטרה את בקשתו של עו”ד ביזק, ועילת סגירת התיק שונתה מ”חוסר ראיות” ל”חוסר אשמה”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments