י"ד ניסן התשפ"ד, 22/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

נתוני התחלות הבנייה בחיפה עגומים

העירייה הצליחה לקבור את הבנייה בעיר ומשבר הקורונה אף הגביר את המצוקה. חיים פייגלין יו"ר ארגון קבלני חיפה והמפרץ. צילום: יח"צ
Monday January 18, 2021

על פי סקר מדדי איכות חיים של הלשכה המרכזית לסטיסטיקה, תושבי העיר חיפה מרוצים מאיזור המגורים שלהם ומהדירות שלהם, אך לא בונים להם מספיק דירות בעיר וקצב מתן היתרי הבנייה נמוך מאוד. כך עולה מניתוח נתוני הלמ”ס שבוצע באירגון קבלני חיפה. הניתוח בדק את סקר מדדי איכות החיים השנתי שמפרסמת הלמ”ס וכן את נתוני התחלות הבנייה וגמר הבנייה הרבעוניים.

הלמ”ס בדקה כ-80 מדדי איכות חיים ב-16 הערים הגדולות בישראל, חלקם מבוססים על נתונים אובייקטיביים וחלקם על תחושות של התושבים, כפי שנמדדו בסקרי שביעות רצון.

מהסקר עולה, כי כ-86.4% מתושבי חיפה, הביעו שביעות רצון כללית מהחיים, 84% הביעו שביעות רצון מאיזור המגורים שלהם ו-86% שבעי רצון מהדירה שלהם. ואולם, רק 186 דירות חדשות החלו להיבנות בעיר מתחילת 2020 ועד לסוף הרבעון השלישי, לעומת 503 התחלות בנייה בשנת 2019. כמות היתרי הבנייה שניתנה בתקופה זו עומדת על 53 בלבד.

לדברי חיים פייגלין, יו”ר אירגון הקבלנים חיפה והמפרץ: “העיר חיפה אהובה מאוד על ידי תושביה ומבוקשת מאוד למגורים גם בקרב כלל תושבי צפון המדינה. אולם מקבלי ההחלטות וקובעי המדיניות בעיריית חיפה מתייחסים אליה לגמריי אחרת. לצערי הרב, העירייה הצליחה לקבור את הבנייה בעיר ומשבר הקורונה אף הגביר את המצוקה. כמות התחלות הבנייה והיתרי הבנייה בעיר דומה יותר למושב, קיבוץ או מועצה מקומית קטנה, מאשר לעיר השלישית בגודלה בישראל. אם ראש העיר לא תעודד את הבנייה בחיפה ואת הקבלנים שבונים בה, העיר לא תתפתח, היא תזדקן, קופתה תידלדל והיא תאבד את תושביה ואת עסקיה החזקים לטובת מרכז הארץ”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments