י"ט ניסן התשפ"ד, 27/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

סבל 15 שנים מסוכרת עד שלקה בהתקף לב

המוסד לביטוח לאומי קבע לחולה 100% נכות. עו"ד איאד מטאנס
Sunday September 19, 2021

בכל שנה מתים מסוכרת מיליוני בני האדם ברחבי העולם. גם בארץ המחלה נפוצה מאוד ומסוכנת. האו”ם כבר הכריז על המחלה כמגיפה עולמית, אבל למרות עובדות אלה, ועל אף שישנן בדיקות שונות, המאפשרות לזהות סוכרת בתחילת הדרך, שורת רופאי משפחה בקופות החולים, לא איבחנו את המחלה אצל אזרח שהיה אז בן 36.

היעדר הטיפול בבעייה הרפואית החמורה, גבה מחיר כבד מאדם, נשוי ואב ל-3: בשנת 2018 הוא עבר אירוע לבבי, שבעקבותיו נדרשו השתלת 3 מעקפים ושיקום ממושך. החולה שאיבד את כושר העבודה וסובל מפגיעה פיזית ורגשית קשה, החליט לתבוע את קופות החולים, בגין רשלנות רפואית, בעזרת עורך הדין איאד מטאנס, מומחה לרשלנות רפואית ודיני נזיקין.

שרשרת הטעויות החלה ביוני 2003. החולה שהיה אז בן 36 ועבד כנהג אוטובוס, עבר בדיקת דם בקופת חולים, לאחר שכמה ימים קודם לכן, פנה למיון בבית החולים עקב סחרחורת. בבדיקת הדם ערכי הסוכר היו גבוהים וכך גם רמת הטריגליצרידים. בנוסף הוא התלונן על התקפי סחרחורות, חולשה כללית ויובש בפה, אולם שום נורת אזהרה לא נדלקה אצל הרופא.

בשנת 2010, כשהוא כבר חבר בקופת חולים אחרת, הירבה לבקר את רופא המשפחה עקב סחרחורות, לחץ דם נמוך, הזעה מרובה וגם לחצים בחזה וקוצר נשימה. רופא המשפחה היפנה אותו לנוירולוג שקבע, כי מדובר בהתקפי פאניקה ולפסיכיאטר שהמליץ על טיפול תרופתי בחרדות. אף אחד מהרופאים לא התייחס לבדיקות הדם מהעבר, וגם לא לרקע המשפחתי, 4 קרובי משפחה מדרגה ראשונה היו חולי סוכרת, ושניים מתוכם עברו ניתוח מעקפים.

בשנת 2011, נמשכה ההתעלמות מסימני האזהרה הברורים, כולל רמת המוגלובין מסוכר (HA1C) גבוהה. ב-2017 הוא עבר בדיקת דם שבה רמת הסוכר הייתה 279, רמה שנחשבת לגבוהה במיוחד, אולם גם מימצא זה לא הוביל לאיבחון הסוכרת. כחצי שנה לאחר מכן סבל החולה מאוטם מסיבי בשריר הלב והוא נזקק לניתוח לב פתוח שהסתבך ולשיקום של כחודש וחצי בבית החולים לוינשטיין.

לצורך הגשת התביעה, גייס עו”ד איאד מטאנס, את ד”ר רונית פרצלן-מור, מומחית לרפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה. בחוות הדעת שלה מפרטת ד”ר פרצלן-מור, את כל הכשלים לאורך השנים ואת חוסר ההתייחסות לגורמי הסיכון הרבים: רקע משפחתי, מוצא, רמת סוכר גבוהה בצום עבור אדם צעיר, עישון כבד ועוד.

למרות כל הנ”ל, מציינת ד”ר פרצלן-מור: “.. החולה לא היה במעקב. כמו כן לא ניתן לו טיפול תרופתי להגברת רגישות הגוף לאינסולין (טיפול שהתחייב כבר ב-2011), לא בוצע בירור אנדוקריני ולא בדיקת העמסת סוכר שהייתה מתבקשת …”

“החולה אינו פיון”, מדגישה חוות הדעת את אחריות הרופאים. למרות זאת, “לא הוסבר לחולה שעליו לשנות את אורחות חייו, אחרת ישלם מחיר כבד. לא הייתה הנחייה מנומקת אחת בדבר החשיבות הקריטית שבהפסקת העישון, פעילות גופנית סדירה ושינוי תזונתי”. המסקנה שאליה הגיעה ד”ר פרצלן-מור היא, ש”מדובר בחוסר זהירות וטיפול לקוי באופן קיצוני, מצד שתי קופות חולים”.

בכתב התביעה שהוגש לבית משפט המחוזי בחיפה, מפרט עו”ד מטאנס, את הנזקים החמורים שנגרמו ושניתן היה למנוע אותם עם טיפול רפואי זהיר, בהתאם לסטנדרטים הרפואיים המקובלים.

בעקבות הרשלנות הנטענת, סובל החולה ממחלת לב טרשתית מפושטת, נוירופטיה היקפית, פגיעה נוירולוגית ומיגבלה קשה בהליכה. עקב הפגיעה הפיזית הוא איבד את היכולת לעבוד כנהג אוטובוס והמוסד לביטוח לאומי קבע לו 100% נכות.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments