י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

סרט כחול הופק לזירוז הגט המיוחל

כל מה שמבקשת האישה הוא, שיותר לה להמשיך בחייה עם בן זוגה החדש. עו"ד חוה קליין. צילום: שי קדם
Tuesday April 6, 2021

תשכחו מכל מה ששמעתם עד היום. הסיפור הזה הוא בהופעת בכורה ארצית. אישה שלא קיבלה גט מבעלה האלים, הפיקה סרט כחול בה היא מככבת עם בן זוג אחר, כדי שהדיינים יחליטו על גירושיה. הבעל לא התרגש וסירב לתת גט, עד שלדיינים נשבר והם החליטו על סנקציות נגדו.

הכל התחיל כשביה”ד הרבני הגדול סירב לכפות גט על בעל, למרות שאישתו מנהלת זוגיות יציבה וחיים משותפים עם אחר. האישה נאלצה לוותר על פרטיותה והפיקה קלטת לוהטת יחד עם בן זוגה.

לאחרונה, ורק לאחר הפקת הסירטון הלוהט, החליטו הדיינים מביה”ד הרבני לכפות גט על הבעל, והורו לו להתייצב מדי בוקר בביה”ד הרבני, עד שייתן את הגט ואם לא יעשה כן, ייאסר. הבעל מצידו עדיין מסרב לשחרר את האישה.

חרף מקרה האלימות והרצח האחרונים של נשים בידי בעליהן, נדמה שבית הדין הרבני הגדול נותר מאובן בהלכותיו ובהחלטותיו, כך לפחות טוענת עורכת הדין חוה קליין, אשר מייצגת אישה, המבקשת להתגרש מבעלה לאורך יותר מ-5 שנים, אך בית הדין הרבני הגדול סירב לכפות גט על הבעל.

סיכסוך הגירושין בין השניים פרץ לפני כ-5 שנים, והשניים פנו אל בית הדין הרבני בתביעות הדדיות. ביה”ד הרבני קבע אז, כי על הבעל לתת גט לאישתו, ועל האישה לוותר על כתובתה, ואז יוכלו הצדדים לדון בענייני חלוקת הרכוש. הבעל סירב לתת לה גט והאישה המשיכה בחייה ואף מצאה בן זוג חדש.

חרף הזוגיות החדשה והפומבית של אישתו, הגיש הבעל עירעור לבית הדין הרבני הגדול, ובו טען כי האישה לא הציגה עילות מספיקות לגירושין, וכי הוא מעוניין לשוב ולחיות איתה בשלום בית ולחדש את ימיהם כקדם. על כן, טען הבעל בעירעורו, אין לכפות עליו גט.

בית הדין הגדול קיבל את עירעורו של הגבר וקבע, כי ככל שהחלטת בית הדין האיזורי למתן גט היוותה רק המלצה לגט, אין בית הדין הגדול מתערב בהמלצה זו, אך אם כוונת בית הדין האיזורי הייתה לחייב את הבעל בגט, בית הדין מקבל את העירעור, מפני שעל פי הנתונים הקיימים, אין עילה לחיוב בגט. רצונה של האישה וחייה עם בן זוג אחר, כמו סלידתה מבעלה הראשון, לא מספיקים.

בצר לה, פנתה האישה לעוה”ד חוה קליין, וזו הגישה בשמה תביעה חדשה לביה”ד הרבני האיזורי, ובה ביקשה להורות על גירושיי השניים וחיוב הבעל בגט, תוך הטלת סנקציות אם יסרב, והכל עקב ראיות חדשות שלא היו עד כה.

מה הן אותן ראיות חדשות? האישה הציגה בפני בית הדין סירטון לוהט אותו צילמה יחד עם בן זוגה החדש, סרט שלא מותיר מקום לדימיון. על פי ההלכה היהודית, בית הדין הרבני חייב להורות על גירושיי הצדדים, במקרה שהוכח למעלה מכל ספק, כי האישה מקיימת יחסי אישות עם גבר אחר (“זנתה תחת בעלה”).

דייני בית הדין הרבני הנבוכים, זימנו את הבעל לבית הדין על מנת שייצפה בסירטון עימם וייתן עמדתו, אך הבעל סירב לעשות כך והמשיך לדרוש שיחייבו את אישתו לשוב אליו.

עקב כך פסקו הדיינים, שאין טעם שהם יצפו בראייה החדשה לבדם, וכי סירובו של הבעל לצפות בסרט הינה הסכמה עם תוכנו. בשל כך פסקו הדיינים, כי יש לחייב את הבעל בגט, וכל עוד יסרב לתת לאישתו גט מרצונו, עליו להתייצב מדי בוקר בבית הדין הרבני ולבלות בו את שעותיו, עד שיועיל להסכים ולתת גט. הדיינים אף הוסיפו, שאם הבעל לא יתייצב בבית הדין מדי יום ביומו כפי שקבעו, הם יפסקו כי יש להשליכו לכלא.

בימים אלה מחכה האישה להחלטת בעלה לשחררה מנישואיה, או לחלופין, להחרפת הצעדים של בית הדין הרבני כנגדו, על מנת שייאלץ לבסוף לעשות כן.

“הפגיעה בפרטיותה של האישה ובאוטונומיה שלה על חייה האינטימיים, בשל הכוח שנתן המחוקק לשיקול דעת דתי, שהוא היחיד שיכול לשחרר את מרשתי מכבלי נשואיה, לאדם אלים ומתעלל, היא קשה ובלתי ניתנת להשלמה. כל מה שמבקשת האישה הוא, שיותר לה להמשיך בחייה עם בן זוגה החדש, ויותר להם להביא ילדים לעולם ללא חשש לממזרות”, אומרת פרקליטתה עו”ד חוה קליין.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments