י"ד אדר ב' התשפ"ד, 24/03/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

פורסם המכרז לשיפוץ המרכז המסחרי בסביניה קרית ביאליק

פרוייקט המרכז המסחרי במרכז סביניה בקרית ביאליק. הדמיה: פלוק אדריכלים
Tuesday October 26, 2021

לאחר יותר מעשר שנים של הבטחות ותיכנון, ולאחר שחלפו כ-50 שנה מאז שניבנה, פורסם המכרז לשיפוץ המרכז המסחרי בסביניה, ברחוב קרן היסוד בקרית ביאליק.

מדובר במרכז המסחרי הוותיק של העיר, שהוקם בשנות ה-70 של המאה הקודמת, על ידי חברת ״רסקו״ ונושא את שמה של סבינה כץ, אישתו של אפרים כץ, מראשוני העיר.

מרכז סביניה היה בין המרכזים המסחריים הראשונים במדינה, שמעליהם נבנו בנייני מגורים. באותה תקופה בניינים אלו היו הגבוהים ביותר באיזור הקריות.

קרית ביאליק הייתה חלוצה בבניית הקונספט הייחודי, שהוא הקמת מרכז חנויות שכונתי, שבמרכזו רחבה גדולה המחברת בין החנויות ובתי העסק, או משמשת למקום התכנסות לתושבים.

חידוש נוסף שהיה בולט באותם השנים, היה הקמת חנייה היקפית שאיפשרה להסתובב בחופשיות בין החנויות מבלי שתהיה הפרעה של התנועה.

עם השנים קרנו של המרכז המסחרי סביניה דעך, הקמת הקריון וקניונים נוספים באיזור, נגסו במספר המבקרים הפוקדים את המקום.

עיריית קרית ביאליק החליטה להחזיר עטרה ליושנה וקידמה את פרויקט השיפוץ והשידרוג של המרכז הוותיק, בכדי להפכו למקום שוקק חיים, שישמש כנקודת מיפגש והוואי תרבותי.

כאמור, פורסם בשבוע שעבר המכרז, שיבטיח פיתוח חזיתות בתי העסק, החלפת אלמנטים מתכתיים, צביעה מחדש, החלפת תאורה למודרנית וחסכונית, פיתוח נופי, סלילה מחדש של המדרכות ועוד.

המכרז עתיד להיסגר ב-24.11.2021 ועד אז הקבלנים יוכלו להגיש את הצעותיהם.

כיליד קרית ביאליק, חשוב לי לשמור על צביונה המשפחתי של העיר. אלי דוקורסקי, ראש העיר קרית ביאליק

ראש העיר אלי דוקורסקי: “מדובר בפרויקט מורכב, היות והחנויות שייכות לאנשים פרטיים רבים, לכן נדרש שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים. בכדי לקדם את הפרויקט, קיימנו הליך ממושך של שיתוף הציבור. כיליד קרית ביאליק, חשוב לי לשמור על צביונה המשפחתי של העיר. מרכז סביניה היה פעם סמלה של הקרייה, לכן יש להחיות אותו ולשמור עליו. במסגרת השידרוג תשופץ הרחבה המרכזית, המבנים יכוסו בחיפוי, יוצב ריהוט גן ומקומות ישיבה נוחים לטובת ציבור המבקרים. אני משוכנע, כי תושבי קרית ביאליק יחזרו וייהנו לפקוד את המקום לאחר השיפוץ” .

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments