י"ח אדר ב' התשפ"ד, 28/03/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

שף גלפרין: פסטות בכל הצבעים בייצור עצמי

מאיטליה באהבה: ייצור פסטות מיוחדות, עם החומרים הטובים ביותר שיש. משה גלפרין. צילום: עצמי
Sunday September 19, 2021

מימרא עתיקת יומין אומרת, שכאשר דלת נסגרת, דלת אחרת נפתחת ויש לנצל את ההזדמנות. זה בדיוק מה שעשה משה גלפרין, שנולד בקרית ביאליק והיום מתגורר בגבעת עדה, אשר מצא עצמו יום אחד, בתחילת הקורונה, ללא פרנסה. הוא התגבר על הקשיים ופתח עסק לגמריי אחר, ייצור פסטות מיוחדות, עם החומרים הטובים ביותר שיש ובאיכות שקשה למצוא ברשתות השיווק הרגילות.

גלפרין, בן 40, נשוי פלוס שלושה, עסק כל חייו בתחום הקונדיטוריות, גם בארץ וגם בחו”ל. בחמש השנים האחרונות הוא מצא את ייעודו והתחיל בסידרת סדנאות של פסטות, תוך יצירת חוויה שלמה סביב הנושא. גלפרין: “אנשים היו מזמינים אותי לימי הולדת, אירועים, או ימי גיבוש של מקומות עבודה. הקונספט היה, שהייתי מכין את הפסטות השונות במקום וגם מגיש למשתתפים. זו הייתה חוויה קולינארית מסוג לגמריי שונה. האנשים היו בהלם, מה אפשר לייצר סביב השולחן, איזו אווירה של ביחד ואיזו חוויה. מעבר לכך, כל האנשים אוהבים פסטות, והפסטות הצבעוניות תופסות מאוד את העין. אנשים גם ראו עד כמה קל להכין את הפסטות וממש נטלו חלק בסדנא. הייתי אומר, שאני הייתי 5% מהחוויה והאנשים היו 95%. הזרקור תמיד היה עליהם”.

העסק עבד טוב, אבל אז בתחילת שנת 2020, פרצה לחיינו הקורונה. גלפרין: “ביום אחד, כל הפרנסה הלכה. הרי אין אירועים, אי אפשר ללכת לבתים של אנשים, אי אפשר בעצם לעשות כלום. כמה ימים הייתי ממש בדיכאון, אפילו שקלתי ללכת לעבוד ב”רמי לוי”, כפי שרבים עשו. אבל אז, עלה לי רעיון. אמרתי לאישתי, בואי נתחיל להכין פסטות ונמכור לאנשים. כולם אוהבים פסטות ובארץ למדו לאהוב גם דברים ייחודיים. אז התחלתי לייצר פסטות, תחילה ידנית ואחר כך תעשייתי. קיבלתי את כל הרישיונות על מנת שאוכל לייצר פסטה באופן מסודר, שכרתי מקום, קניתי ציוד מתאים והיום זה תחום העיסוק שלי. תוך שנה וחצי עשיתי תפנית מאפס למאתיים, כמו טיל, תחום חדש לגמריי, פרנסה חדשה לגמריי”.

העסק עדיין צעיר, גלפרין בונה את קהל הלקוחות שלו. נכון להיום קהל זה כולל מסעדות, מעדניות, משקים ועוד. לרשתות הגדולות הוא עדיין לא הגיע, אבל היד עוד נטויה. גלפרין מכין חמישה סוגי פסטות ועוד ארבעה סוגי רביולי, הכל מבצק ללא ביצים, שמתאים גם לטבעוניים, עוד נישה שמאוד התפתחה בישראל בשנים האחרונות. הצבעים של הפסטות הם טבעיים בלבד, בלי צבעי מאכל, הקמח הוא הכי טרי והכי טהור שאפשר, ומדובר במוצר ברמה, כהגדרתו של שף גלפרין, הנחשב לכהן הגדול של ייצור הפסטות באיזור.

להזמנות ולאירועים פרטיים: 053-3343712.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments