י"א ניסן התשפ"ד, 19/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

צורי לפרץ: בזכותי יהיה לך בקרית אתא בית חולים

המרכז הרפואי החדש יהיה הגדול באיזור ויכיל 2,200 מיטות אישפוז. הדמיית ביה"ח בקרית אתא, מילול קורן
Wednesday August 25, 2021

בשורות טובות לתושבי הקריות: בתקציב המדינה שאושר בממשלה ויובא לאישור הכנסת בקרוב, יש לראשונה תקציב של מעל מיליארד שקלים להקמת בית חולים חדש בקרית אתא, שישרת אוכלוסייה של כ-650 אלף תושבים מהקריות, שפרעם, ואיזור כרמיאל. כך בישר שר האוצר, אביגדור ליברמן, שהגיע לביקור קרית אתא, לטקס הזנקת הפרויקט.

ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ, ציין כי מדובר ברגע מכונן בהיסטוריה של העיר, ומדובר במיזם שישנה את פני האיזור כולו, כאשר מסביבו תוקם קריה אקדמית ואיזור תעסוקה גדול. על כך השיב ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, שהגיע לטקס יחד עם מנכ”ל העירייה, יריב גסר, כי קרית אתא זכתה לבית החולים רק בזכותו. “התוכנית המקורית הייתה להקים את בית החולים בצפון קרית מוצקין, אבל אני וויתרתי והקמתי שם את החי פארק. רק בזכותי הפרויקט עבר לקרית אתא”. שר האוצר, אביגדור ליברמן, הסכים עם הדברים ואמר: “זה הכל רק בזכות חיים צורי”.

התוכנית המקורית הייתה להקים את בית החולים בקרית מוצקין, אבל אני וויתרתי והקמתי שם את החי פארק. רק בזכותי הפרויקט עבר לקרית אתא. חיים צורי ראש העיר קרית מוצקין ויעקב פרץ ראש העיר קרית אתא

לטקס הגיעו גם ראש עיריית קרית ים, דוד אבן צור, ממלא מקום ראש עיריית קרית אתא, מימון טולדנו, מ”מ ראש עיריית קרית ים, אדם אמילוב, חברי כנסת ונבחרי ציבור נוספים.

שר האוצר גילה בטקס, כי הפרויקט יעלה מעל מיליארד שקלים, ותוך שנתיים אמור להסתיים התיכנון המפורט ולאחר מכן יחלו העבודות, שימשכו שנתיים נוספות. לדבריו, זה יהיה בית החולים המודרני ביותר בישראל, שיעבוד על פי הסטנדרטים הכי מתקדמים בעולם. 

המרכז הרפואי החדש יהיה הגדול באיזור ויכיל 2,200 מיטות אישפוז, בשטח כולל של 150 דונם ושטח בנוי של 428 אלף מ”ר. המרכז ישרת אוכלוסייה של כ- 650 אלף איש וייתן מענה לצרכי האוכלוסייה בחלק המזרחי של מטרופולין חיפה ולאוכלוסייה בישובים שבין שפרעם לכרמיאל, שכיום אין לה מענה רפואי הולם.

שר האוצר אביגדור ליברמן בסיור בשטח עם יעקב פרץ ראש העיר קרית אתא. צילום: באדיבות עיריית קרית אתא

הרשם
שלח הודעה אודות
1 Comment
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments
קורן יעקב
2 שנים

אשרי המאמין.נדבר בעוד 4 שנים😃😃