י"ד ניסן התשפ"ד, 22/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

צורף: “גדעון סער הוא המפתח לממשלה חדשה”

צורי ינצח גם בבחירות הבאות, כרגע אין לו מחליף. מנשה צורף, סגן ראש העיר קריית מוצקין
Monday April 12, 2021

כבר שבוע ימים חלף מאז שראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל את המנדט להרכיב את הקואליציה, שתשאיר אותו ואת משפחתו ברח’ בלפור, אבל נדמה שהפעם קשה לו מתמיד. בינתיים, למרות ניסיונות עיקשים, אין עריקים וגם אין אף מפלגה, מאלו שטענו לפני הבחירות שלא יישבו איתו, שהפרה את הבטחתה לבוחר. 

סגן ראש עיריית קרית מוצקין ואיש ליכוד וותיק, מנשה צורף, אמר בריאיון ל”חדשות הקריות”, כי המפתח לממשלה הבאה, היא הבאתו של גדעון סער בחזרה לשורות הליכוד: “תוצאות הבחירות לא הוגנות. אם אדון סער לא היה לוקח את שירן השכל ואת אלקין, יכול להיות שהליכוד היה היום עם 32-35 מנדטים והמצב היה טוב יותר. עכשיו, השאלה האם תהיה ממשלה, תלויה בגדעון סער, כי עם בנט תמיד אפשר להסתדר. גדעון סער לקח גם את שאשא ביטון, שמשחקת אותה פופאי, אז מה לעשות? לו היינו ביחד, יכולנו להרכיב קואליציה של 61 מנדטים ויותר, למרות שגם קואליציה כזו היא לא אי אי אי. זה אומר שצריך לקשור את כל חברי הכנסת לכיסאות, כדי שלא יזוזו”.

וגם לשלם מחירים כבדים תמורת זה שהם קשורים לכיסא?

גם היום משלמים מחירים כבדים. רק השבוע הושבעה הכנסת והנה, שלושה שרים התפטרו, אריה דרעי, יעקב ליצמן, ואורי מקלב, ונכנסו במקומם חברי כנסת חדשים. אז עכשיו משלמים כפול, גם משכורת שר וגם משכורת חבר כנסת. זה לא רק אדם אחד, יש גם שלושה עוזרים, לשכה, רכב, זה הון עתק, זה לא הולך ברגל, העלות כ-7 מיליון ש”ח לשנה. בשביל מה צריך את זה? אגב, אני גם לא חושב שצריך להיות מעון בבלפור ומעון לנשיא. צריכה להיות פה שיטה אחרת, שישבו כל הפרופסורים וינסחו חוקה חדשה, שתאפשר פה לשלוט באופן יציב. אולי משטר נשיאותי, שכל השרים הם אנשי מקצוע, ואם הם לא טובים ישר שיעופו. ולמה 120 חברי כנסת? מספיר 70, אולי 90, שייבחרו בבחירות איזוריות. אבל זה לא יהיה, כי כולם מחפשים כסף, כיסא וכבוד.

לקחת את האמירה של מיקי זוהר?

אני אמרתי את המשפט הזה, לפני שהוא נהיה חבר כנסת. אמרתי שיש אנשים שבאים לפוליטיקה לשם שמיים, ויש שדברים אחרים מביאים אותם לשם. כסף, כיסא כבוד. 

איך פותרים את הפלונטר?

אם בנט יעמוד במילה שלו, שלא יהיו בחירות ויביא לממשלה את גדעון סער, תהיה לנו ממשלה ימנית ונגמר הסיפור. לא צריך יותר כלום. אולי יגיעו להסכם שעבור ביבי, זו תהיה קדנציה אחרונה.

לא איכפת לך שביבי יילך?

הוא יסיים קדנציה של 4 שנים ויילך. שיעשו חוק, שיגבילו את מספר הקדנציות לכולם, כמו שעשו בבחירת הנשיא. זה היה מאיר שיטרית, שקידם את החוק שקבע, שנשיא יכול לכהן קדנציה אחת של 7 שנים ולא שתי קדנציות של חמש שנים. ייתן קדנציה טובה, ארוכה, וזהו. זה הדבר הטוב והחכם, שעשה מאיר שיטרית בזמנו. היתר היה דרעק.

אתה אופטימי שיהיה טוב?

אני תמיד אופטימי, להיות פסימי זה לא חוכמה גדולה, לא יוצא מזה כלום. הכל בא מלמעלה.

כשיש בראש המערכת ראש עיר רציני, זה מקרין על כולם. חיים צורי. צילום: דוברות העירייה

במישור אחר, קרית מוצקין בין המובילות בארץ בנושא החיסונים?

זה כיוון שיש לנו אוכלוסייה טובה, ממושמעת ומבינה, שהניהול בידיים טובות. כשיש בראש המערכת ראש עיר רציני, כמו חיים צורי, זה מקרין על כולם. אני לא מתפלא שקרית מוצקין מובילה בנושא החיסונים. עשינו המון עבודה כדי שזה יקרה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments