ט"ז ניסן התשפ"ד, 24/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

קבוצת בזן נפרדת מהסמל – מפרקת את ה”לבניה”

המשטרה סגרה לתנועה את כביש 4 לשני הכיוונים. צילום ארכיון: איחוד הצלה כרמל
Wednesday June 23, 2021

לכל דבר טוב יש סוף. שנה לאחר הקריסה, תחל ביום ראשון הקרוב (ה-27.6) מלאכת פירוק ה”לבניה”, שקרסה בחודש יוני 2020 והפירוק צפוי להימשך מספר שבועות. בזן תבחן בהמשך הצעות לאיזכור ה”לבניה”, בסמיכות למקום שבו היתה ממוקמת. משה קפלינסקי, מנכ”ל בזן: “פירוק ה”לבניה” נעשה בלב כבד. אירוע הקריסה היה כואב, משום שמדובר במבנה היסטורי וסמלי, שעבור רבים מאיתנו היה הנוף שגדלנו עליו. עם זאת, לאחר קבלת המימצאים החד משמעיים שעלו מחוות הדעת, נקטנו בכל האמצעים לבצע את הפירוק באופן מהיר ובטיחותי”.

במסגרת הפירוק נעשה שימוש במכשיר המכונה “קראשר”, מכשיר הידראולי למעיכה כירורגית של בטון, שנבחר לטובת המשימה מטעמי בטיחות. הטיפול הכירורגי צפוי להבטיח את הטיפול הבטיחותי ביותר. ההריסה תבוצע ברצועות טבעתיות, בכל שלב כשני מטרים, כאשר שמירת הסימטריה של המבנה היא הערובה ליציבותו.

ההריסה תבוצע בארבעה שלבים:
שלב א’ – (כשלושה שבועות): תבוצע “תספורת” של ראש ה”לבניה” להסרת כל החלקים הרופפים. בהמשך תבוצע הריסה זהירה ליישור ה”לבניה” למיפלס תחתית החריץ, מיפלס 48.5 מ’.
שלב ב’ – (כשלושה שבועות לאחר סיום שלב א’): תבוצע הריסה עד גובה מיפלס של 25 מ’.
שלב ג’ – (כשלושה שבועות לאחר סיום שלב ב’): ה”קראשר” יותקן על גביי באגר, שימשיך את ביצוע ההריסה ברצועות.
שלב ד’ – פינוי ההריסות לאחר השלמת הפעולות.

בזן נפרדים מהסמל

לפני כשנה, ב-12.6.20, נפל חלקה העליון של ה”לבניה”, אחד משני מגדלי קירור המים ההיסטוריים, שאינם פעילים למעלה מעשור. בזן פנתה לקבל חוות דעת והמומחים בתחום המליצו להרוס את שארית המבנה באופן יזום ומתוכנן. העבודות שיתבצעו ע”י חברת “ציוני המתכת”, קיבלו את כל האישורים הרגולטוריים הנדרשים, בין היתר, צו הריסה שהתקבל מעיריית חיפה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments