י"ח ניסן התשפ"ד, 26/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

“קליש כישלון. ילדי חיפה וקרית חיים לא יהנו מחגיגות העצמאות”

הכלב הפרטי שלי זאזו, שעבר התעללות קשה לפני כמה שנים ואימצתי אותו מצער בעלי חיים. הילה לאופר. צילום: שמי רז
Wednesday April 14, 2021

מועצת עיריית חיפה, אישרה בישיבה האחרונה, את קיום חגיגות העצמאות בעיר, במסגרת כללי ה”תו הירוק”. משמעות ההחלטה היא, שילדי העיר לא יוכלו להיכנס למיתחמי הבמות שיוקמו ברחבי העיר, כולל ליד תיאטרון הצפון בקרית חיים. ישיבת המועצה בה אושרו החגיגות, הפכה לזירת התגוששות, כאשר חברת המועצה הילה לאופר, תושבת קרית חיים, תקפה בחריפות את התנהלות הנהלת העיר בסוגיה. 

בריאיון ל”חדשות הקריות” אמרה לאופר: “עיריית חיפה וחותמות הגומי שלה, העבירו את ההצעה ההזויה של הופעות ל-4700 חוגגים, מתוך קרוב ל-300,000 תושבים, תוך הדרה מוחלטת של כל ילדי חיפה וקרית חיים. בהחלטה נקבע כי מי שלא מחוסן, לא יורשה להיכנס למיתחמי המופעים. זה אומר, שבערך חצי מתושבי חיפה וקרית חיים, לא יוכלו להיכנס, משום שהורים לילדים לא ייכנסו למופעים בלעדיהם. תושבי חיפה וקרית חיים משלמים מכיסם על הופעות, שאינם מורשים להיכנס אליהם, ואילו תושבי חוץ למשל, כן יוכלו להיכנס, ואנחנו תושבי חיפה מממנים את החגיגה הזו. קיוויתי כי יתעשתו ויחזרו בהם מההחלטה האומללה ולצערי התבדיתי”.

כמה יעלו החגיגות?

נתחיל מכך, שימים ספורים לפני יום העצמאות, ביקשו מחברי וועדת הכספים לאשר במייל, את התקציב למופעים. אישור במייל. שום דיון, שום הסבר על מה הולכים להוציא 2.5 מיליון שקלים מכספי המיסים. איזה זילזול בכספי ציבור. חלק מחברי המועצה הפכו לחותמות גומי. “ביקשתם? יאללה, נאשר בלי לשאול שאלות”. הייתה מלחמה על כך במועצת העיר ולצערי חותמות הגומי של קליש, יישרו קו והעבירו את התקציב למופעים. מישהו חשב על רגשות הילדים ובני הנוער במהלך הזה? מישהו שם העז לקום ולומר: “היי ראש העיר, לא הגיוני שתאשרי חגיגות, שמדירות משפחות שלמות”.

מה את אומרת על התנהלותה של קליש?

התנהלות כושלת שמדירה גיבורי מלחמה, הלומי קרב, אנשים שאוהבים את המדינה, שהקימו בית במדינת ישראל וילדיהם הופכים למוקצים בהכשר עיריית חיפה. 

במהלך הישיבה, כך על פי השידור הישיר, הייתה לך היתקלות עם אחד מסגני ראש העיר. על מה זה היה?

בזמן שאני וחבריי נלחמים בשיניים, כדי לשנות את ההחלטה, שלא להדיר את כל ילדי חיפה ומשפחותיהם מהיום הזה, שבעיניי הוא יום קדוש, יושב דוד עציוני, סגן ראש עיר בשכר מנופח, שמצביע בעד ההדרה, עוד לפני שבכלל התחיל דיון בנושא ומילמל לעברי “מה לך וליום העצמאות”. אחי נכה צה”ל, שכל עונת מעבר סובל כאבי תופת, דודי נרצח ע״י מחבלים, דוד אחר מפקד בינוי צפון במיל’, משפחה מורחבת שנלחמה על המדינה, והאיש הזה מצביע בעד להדיר גיבורי ישראל מהאירועים, ועוד מרשה לעצמו לומר לי משפט שכזה.

איפה את תחגגי את יום העצמאות?

בחצר הבית עם המשפחה, נעשה על האש, בלי בשר כמובן, כיוון שאני טבעונית, ונחגוג את היום הקדוש הזה לעם ישראל. מגיע למדינת ישראל שיחגגו לה יומולדת.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments