ה' אלול התשפ"ד, 08/09/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

רוקחים יכולים לשפר ולייעל טיפולים אונקולוגים

ערין השתתפה בכנס שנערך בוינה, והציגה תוכנית פורצת דרך בנושא הרוקחות הקלינית. צילום: פרטי.
Monday July 22, 2024

מחקר פורץ דרך: ערין חטיב אלעבאסי – רוקחת קלינית מחלקתית, מכללית מחוז חיפה וגליל מערבי ודוקטורנטית בשלבים הסופיים של לימודיה, השתתפה בכנס יוקרתי בוינה, והציגה את חשיבותו של הרוקח מחלקתי קליני, כחלק בלתי נפרד מהצוות המטפל בחולים אונקולוגים בקהילה

ערין הציגה בכנס היוקרתי של האיגוד האירופי לכלכלת בריאות EuHEA,  בנושא חשיבות המעורבות של רוקח קליני מחלקתי בטיפול בחולה אונקולוגי בקהילה.

באמצעות מחקר חדשני, שבחן את השפעת התערבותו של רוקח ייעודי בטיפול בחולים אונקולוגים, ערין הראתה את השפעת הרוקח במניעת טעויות תרופתיות, שמירה על בטיחות המטופל, דיוק הטיפול, מניעת טיפול בתרופות לא מתאימות וייעול קבלת החלטות רפואיות. בנוסף, המחקר הראה כי התערבות הרוקח מחלקתי קליני, מפחיתה את עלויות הטיפול התרופתי ומעלה יעילות טכנית במרפאת המטו-אונקולוגיה. המחקר נערך בהנחייתה של ד”ר שולי ברמלי-גרינברג מהאוניברסיטה העברית, הנחשבת למובילה בתחום כלכלת בריאות בישראל ובעולם.

המחקר נערך במשך 8 חודשים ביחידת ההמטו-אונקולוגיה של כללית, במרכז רפואי לין בחיפה. תוצאותיו מדגישות את החשיבות של שילוב רוקחים מומחים בצוותי הטיפול, לא רק לשיפור איכות הטיפול, אלא גם לייעול השימוש במשאבים. הרוקח סקר וטייב את הטיפולים התרופתיים ובכך תרם לשיפור אסטרטגית הטיפול, איפשר טיפול מותאם אישית, תוך התחשבות בגורמים ייחודיים לכל מטופל.

“המחקר מציע מסגרת מעשית לשימוש יעיל ואפקטיבי של שירותי רוקחות, תוך צמצום השימוש בתרופות אונקולוגיות שלא לצורך. התוצאות מספקות תובנות חשובות לחולים האונקולוגים, לקופות החולים, קובעי מדיניות ואנשי מקצוע בתחום הבריאות”, מסבירה ערין. “באמצעות המחקר הוכחתי, כי רוקחים ייעודיים, יכולים לסייע לחולים לקבל את הטיפול המתאים והבטוח ביותר עבורם ובהמשך לכך, אף יוביל להתייעלות כלכלית של מערכת הבריאות”. מסבירה ערין.

ערין זכתה לתגובות חיוביות רבות על הצגתה ומספר חוקרים ואנשי מקצוע מובילים בתחום, הביעו התעניינות בתוצאות המחקר.

“השתתפותה של ערין בכנס היוקרתי, מדגישה את המצוינות המחקרית והמקצועית של סקטור הרוקחות בכללית מחוז חיפה, ואת מחויבות כלל הסקטורים במחוז, לקידום מחקרים פורצי דרך לטובת שיפור הטיפול במטופלים וייעול מערכת הבריאות”, סיכמה אירנה מלנבסקי, רוקחת מחוזי בכללית, מחוז חיפה וגליל מערבי.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments