י' ניסן התשפ"ד, 18/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

רפא”ל תפתח את הדור הבא של “כיפת ברזל” עם חברה אמריקאית

טים קאהיל, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי בינלאומי ב"לוקהיד מרטין" ומנכ''ל רפא"ל יואב הר-אבן חותמים על ההסכם לשיתוף פעולה. צילום: נמרוד גליקמן
Wednesday July 28, 2021

רפא”ל מערכות לחימה מתקדמות בע”מ, חתמה על הסכם עקרונות (Principles of Cooperation agreement) לשיתוף פעולה עם חברת “לוקהיד מרטין”. הסכם העקרונות כולל, שיתוף פעולה לפיתוח, ייצור ושיווק עתידי של מערכת הגנה מבוססת לייזר. למעשה, מדובר בהסכם לפיתוח הדור הבא של “כיפת ברזל”. 

על פי ההסכם, שתי החברות ייפעלו במשותף לתמיכה בפיתוח המערכת, שיווקה והפיכתה למבצעית בישראל. בנוסף, שתי החברות יבחנו את האפשרות לשווק את המערכת גם בארה”ב. הסכם זה נועד לקבע את ההזדמנות ואת המחוייבות של שתי החברות לפעול לפיתוח ולהטמעת יכולות לייזר מתקדמות. 

רפא”ל היא תעשייה ביטחונית ברמה עולמית. נציגי רפא”ל ואנשי חברת “לוקהיד מרטין”. צילום: נמרוד גליקמן

מערכות הגנה המשלבות טכנולוגיות לייזר מציעות יכולות יירוט וניטרול מדוייקות יותר, אל מול מיגוון רחב יותר של איומים, הכוללים בין היתר רקטות ומל”טים. וכל זאת, בעלות נמוכה באופן משמעותי בהשוואה לאמצעי היירוט המסורתיים. למעשה, מדובר במערכת שבעתיד אמורה להחליף את “כיפת הברזל”, שפותחה ומיוצרת ברפא”ל. 

טים קאהיל, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי בינלאומי ב”לוקהיד מרטין”: “אתגרי ההגנה האווירית של מדינת ישראל, הדגישו את החשיבות הגלומה באפשרות להרחבת היכולות של ישראל, להתמודד עם מתקפת רקטות. אנו שמחים לעבוד עם ממשלת ישראל והתעשייה הישראלית, בכדי לתת מענה מקיף לצורך הביטחוני – לאומי שלה. רפא”ל היא תעשייה ביטחונית ברמה עולמית, ואנו מצפים להרחיב את שיתוף הפעולה עימה, על ידי מינוף היכולות לפיתוח מערכות הגנה מתקדמות מבוססות אנרגיה, במטרה להתמודד עם האיומים ההולכים וגדלים”. 

תא”ל (מיל’) אריאל קארו, סמנכ”ל בכיר לשיווק ופיתוח עסקי ברפא”ל: ״אנו גאים במהלך להקמת ערוץ שיתוף פעולה עסקי נוסף עם שותפתנו הוותיקה, ‘לוקהיד מרטין’. שיתוף פעולה זה, צפוי להאיץ פיתוח של פיתרונות הגנה מבוססי לייזר, כנגד מיגוון האיומים הקיימים והעתידיים. טכנולוגיות אלו ירחיבו את יכולות ההגנה האווירית הרב שיכבתית שלנו, בהתבסס על המומחיות הטכנו מבצעית המשותפת של שתי החברות ובהישען על ניסיון מבצעי רב שנים”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments