ט"ו ניסן התשפ"ד, 23/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

רק 15 חודשי מאסר לגננת מחיפה שהורשעה בהתעללות בקטינים

בשל העובדה שהחשוד הוא דר רחוב, לא ניתן היה לשחררו למעצר בית עד השלמת החקירה. בית משפט השלום בחיפה.
Thursday May 6, 2021

התעללות בחסרי ישע: שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אמיר טובי, גזר אתמול 15 חודשי מאסר בפועל, על ספיר כהן, גננת מחיפה, שהורשעה בסעיף של התעללות בקטינים על ידי אחראי. כן נגזרו על הנאשמת שישה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי של 3000 שקלים, אותם תשלם להורי כל אחד מהקטינים שנפגעו ממעשייה.

בכתב האישום צויין, כי בזמנים הרלוונטיים, עבדה הנאשמת כמטפלת בכיתת התינוקייה בגן “הכוכבים של טל” בחיפה, היתה אחראית על הפעוטות ששהו בגן ועל הטיפול בהם. בכתב האישום נטען עוד, כי מעשי הנאשמת כללו התעללות גופנית ונפשית בפעוטות, אשר באה לידי ביטוי במעשי אלימות מרובים כלפיהם. הנאשמת סטרה לפעוטות, היכתה אותם על פניהם, משכה אותם בשיערם, בעטה בראשם, דרכה עליהם ונהגה בהם באכזריות, חרף גילם הרך.

הנאשמת הודתה בעובדות שבכתב האישום, אך טענה כי לא מדובר בעבירה של התעללות, אלא לכל היותר, בעבירת תקיפה. בית המשפט דחה את טענתה והרשיע אותה בסעיף של התעללות על ידי אחראי. 

בטעונים לעונש טענה הפרקליטות, שיש להחמיר עם הנאשמת, בשל חומרת העבירות שהיא ביצעה, במיוחד לאור העובדה, שלא מדובר במקרה בודד אלא במעשים שחזרו על עצמם. ההגנה טענה מנגד, כי כל המעשים בוצעו ביום אחד, וביתר הימים הנאשמת התנהגה למופת כלפיי הילדים. כן ביקשה ההגנה להתחשב בעובדה, שהנאשמת הודתה במעשים וקיבלה אחריות.

השופט טובי קבע בגזר הדין, כי אכן התחשב בלקיחת האחריות ובהיעדר עבר פלילי לנאשמת. אם זאת, דחה השופט את המלצת שירות המבחן להקל עם הנאשמת: “בענייננו, חומרת מעשיה של הנאשמת, העבירה שבה הורשעה, כמו גם מדיניות הענישה הנהוגה והמחמירה, אינם מתיישבים עם הגישה המקלה של שירות המבחן, ולכן באתי לכלל מסקנה, כי אין מקום לאמצה”.

בסופו של דבר גזר השופט על הנאשמת 15 חודשי מאסר בפועל.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments