ט"ז אדר ב' התשפ"ד, 26/03/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

שבוע התזונה הבינלאומי צוין במחוז חיפה

צוות יחידת התזונה הקלינית במחוז חיפה וגליל מערבי. צילום: דוברות כללית
Sunday June 12, 2022

לאכול נכון: תהליך ההכשרה המקצועית של תזונאיות המחוז נמשך כל העת, והשנה כחלק מהאירועים סביב שבוע התזונה הבינלאומי, מתקיים לראשונה קורס העוסק בהיבטים שונים בתזונת הקשיש בקהילה.

בקורס משתתפים עשרות תזונאים העובדים במרפאות הקהילה, במסגרת ביקורי בית למרותקים ומטופלי היחידה להמשך טיפול.

“12 אחוז מהאוכלוסייה, כמיליון אנשים בישראל, מוגדרים כאנשים זקנים, כלומר אנשים מעל גיל 65. מחקרים מראים, שעם העלייה בגיל ישנה ירידה בצריכת רכיבי תזונה: אנרגיה, חלבון, שומן וברזל, החשובים בשמירה על מצב תזונתי תקין בגיל המבוגר. הטיפול הכי טוב, הוא מניעה. חשוב לאתר חולים בסיכון תזונתי, לבצע הערכה ולהפנות לתזונאית לטיפול תזונתי מיטבי”, מסבירה אילנית קורן, סגנית דיאטנית מחוזית.

ידוע שתזונה המותאמת באופן אישי למטופלים והקפדה על תזונה בריאה, מסייעת בשיפור איכות החיים, בכל גיל ועל אחת כמה וכמה בקשישים.

“היום כולם יודעים, שאין דיאטה אחת נכונה שמתאימה לכולם. הדרך הנכונה לשמור על משקל גוף תקין ועל  הבריאות, היא באמצעות תזונה נכונה ושמירה על אורח חיים בריא, שמסייעים במניעת מחלות כרוניות. חלק מרכזי בעבודה היומיומית של התזונאים, הוא הטיפול בהשמנה. ההשמנה הפכה למגיפה בישראל ואנו פעילים בהגברת המודעות לנושא התזונה, כחלק מתהליך ההתמודדות וכמרכיב משמעותי במניעת מחלות. בנוסף, טרנדים שונים בדיאטות סוחפים אחריהם מטופלים הנאבקים עם משקלם ומכיוון שהתהליך לא מלווה בהתייעצות עם אנשי המקצוע, עלולות להיווצר בעיות שונות בגלל תזונה לא מאוזנת. הדיאטה והתזונה חייבות להיות מותאמות למטופל לפי אורח חייו והרקע הרפואי שלו”, סיכמה אילנית.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments