י"ט אדר ב' התשפ"ד, 29/03/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

שומרת האנטיביוטיקה

ד"ר ענבל גרינפלד, יועצת למחלות זיהומיות במחוז חיפה וגליל מערבי. צילום: דוברות כללית
Thursday May 20, 2021

ד”ר ענבל גרינפלד – ברק, שמונתה לאחרונה כיועצת למחלות זיהומיות במחוז חיפה וגליל מערבי של כללית, סיימה בהצטיינות למודי רפואה בטכניון, עשתה סטאז’ בבית החולים רמב”ם ובהמשך התמחתה ברפואת המשפחה במסגרת המחלקה לרפואת משפחה, בחיפה של הטכניון וכללית.

לפני כשלוש שנים החלה התמחות נוספת, הפעם במחלות זיהומיות בבית החולים כרמל, אותה סיימה בהצטיינות לפני מספר חודשים וכך היא משלבת רפואת משפחה ורפואת מחלות זיהומיות במסגרת הקהילה ובבית החולים כרמל, מקבוצת כללית. במהלך השנים עבדה כמומחית ברפואת משפחה במרפאת כללית בטירת כרמל מערב, בשילוב עם הוראה במסגרות שונות, כולל הוראת סטודנטים מהפקולטה לרפואה בטכניון ומתמחים ברפואת משפחה, ובהקשר זה נבחרה בשנת 2017, כמרצה מצטיינת וזכתה בפרס יקירת המחלקה לרפואת משפחה.

“בחרתי ללמוד רפואה מתוך רצון לעסוק במקצוע, בו אפשר להשפיע לטובה על משהו בעולם וברפואת משפחה, כי אני אוהבת מאוד את הקשר האישי עם המטופלים ומרגישה שיש לי סבלנות להכיר פרטים רבים בחייהם וללוות אותם. בהמשך החלטתי להתמחות גם בתחום המחלות הזיהומיות, כי יש בו עניין רב לאורך זמן והוא מקיף מגוון רחב וגדול של נושאים ברפואה ויש בו מחלות ברות ריפוי”.

לאחרונה מונתה ד”ר גרינפלד, כיועצת למחלות זיהומיות של כללית במחוז חיפה, בייעוץ שניתן גם מרחוק וגם במיפגש עם המטופל במרפאה, שתחל לפעול במהלך חודש יוני ותמוקם במרפאת כללית רש במרכז הכרמל, לשירות כלל מטופלי המחוז.

במסגרת תפקידה החדש תעסוק ותקדם ד”ר גרינפלד מספר נושאים:
1. ייעוץ וטיפול עבור מטופלים עם מחלות זיהומיות שיינתן בקהילה, במסגרת מרפאה למחלות זיהומיות ועל ידי ייעוץ מרחוק שניתן לרופאים המטפלים.

מדובר בחולים עם חשד למחלה זיהומית על רקע סימפטומים כמו חום ממושך, הגדלה של בלוטת הלימפה, ירידה בלתי מוסברת במשקל לאחר אישפוז עם מחלה זיהומית קשה, או חולים עם מחלה זיהומית ממושכת, כגון: ברוצלה, קדחת Q, מחלות זיהומיות חוזרות (זיהומי דרכי שתן, הרפס) מחלות מין, זיהומים במהלך ההריון ועוד.
בעתיד יטופלו במסגרת זו גם מטופלים עם חשד למחלות טרופיות ומחלות מטיילים חוזרים.

2. התמקדות רבה תהייה במתן ייעוץ והכוונה באשר לשימוש מושכל באנטיביוטיקה, הן לרופאים המטפלים והן למטופלים, באשר להחלטה אם אכן נדרש טיפול באנטיביוטיקה, התאמת סוג האנטיביוטיקה, משך ומינון. הימנעות ממתן טיפול אנטיביוטי שלא לצורך ומנגד, מתן טיפול רחב טווח ומתאים כשיש צורך.

3. מניעת זיהומים – תחום שעלה לכותרות לאחרונה בעקבות מגיפת COVID 19, במסגרתו תתן הדרכה במסגרות שונות ובמרפאות, בדגש על גישה למטופלים נשאי חיידקים עמידים, אמצעים סטנדרטיים ומיוחדים למניעת זיהומים ועוד.

כטיפ בריאותי ממליצה ד”ר גרינפלד, על צימצום זמן מסכים והיא נאה דורשת נאה מקיימת: “במשפחה שלי כל בני הבית סוגרים את הניידים לכל סוף השבוע ונהנים מזמן איכות ביחד. אנחנו משתדלים להגביל את זמן המסכים של הילדים (אין בבית טלוויזיה או אייפד) ולאפשר יותר משחקי קופסא, קריאת ספרים וכו’. אני חושבת שזה תורם לבריאות של כולם”.

ד”ר גרינפלד בת 41, תושבת חיפה, נשואה ואם לשלושה ילדים. התחביב שלה הוא טיולים בחיק הטבע והיא מקפידה לפחות פעם בשבוע לצאת לטיול יפה בארץ.

ד”ר לילך צולר, המנהלת הרפואית במחוז: אנו מברכים על הצטרפותה של ד”ר גרינפלד והאפשרות לפתח את תחום הטיפול והייעוץ במחלות זיהומיות.

“החשיבות של התחום באה לידי ביטוי ולמודעות הציבור במגיפת הקורונה וכן נוכח הבעייה הגדלה והולכת של שימוש יתר באנטיביוטיקה, כתוצאה מכך התפתחות זני חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה ובעייה גוברת בתחום אפשרויות העומדות בפנינו למתן טיפול. על כן, חשוב לנו לפתח שירות זה ולהעמיד לרשות הצוותים כתובת איכותית לקבלת ייעוץ במקרים של זיהומים מורכבים והדרכתם באשר לטיפול מותאם, כמו גם מרפאה ייעודית למטופלים”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments