י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

שיתוף פעולה בין כללית במחוז ומכון מור

בדיקת עיניים לחולי סוכרת, בקופת החולים כללית ובשיתוף מכון מור. סרטון וידיאו מצורף. צילום: דוברות כללית
Wednesday December 22, 2021

כללית ומכון מור, מרחיבות את שירותי הרפואה באיזור חיפה וגליל מערבי, ומעתה ניתן לבצע בדיקת סקר עיניים וירטואלי לחולי סוכרת, ללא הרחבת אישונים, באמצעות מצלמת רשתית ופיענוח מרחוק, על ידי מומחה עיניים ממרכז רפואי כרמל מקבוצת כללית.

הסקר מתבסס על צילום מהיר של קרקעית העיניים, בעזרת מצלמת רשתית מתקדמת. השירות מאפשר לחולי הסוכרת להיבדק במהירות ובזמינות גבוהה, ללא צורך בהרחבת אישונים ועם פגיעה מינימלית בשיגרת היום יום. את צילומי הרשתית מפענחים מרחוק רופאי רשתית מומחים ממרכז רפואי כרמל, אשר מזהים חשד לפגיעה ו/או התדרדרות בראייה ומפנים את המטופל במידת הצורך להמשך טיפול.

מכשיר העושה בדיקת סקר עיניים וירטואלי לחולי סוכרת. צילום: דוברות כללית

“חולי סוכרת צריכים לבצע בדיקת עיניים, הכוללת בדיקת רשתית אחת לשנה, על מנת לוודא שאין התדרדרות ופגיעה בראייה. בשל הסירבול הכרוך בבדיקה עד כה, הצורך להגיע פיזית לרופא עיניים והרחבת אישונים, ההיענות לבדיקה הייתה חלקית ונמוכה. בדיקת הסקר דרשה בעבר מהמטופל מספר שלבים, הכוללים בדיקה על ידי אחות, קבלת טיפות להרחבת אישונים, המתנה לבדיקה על ידי רופא העיניים ואחריה המתנה נוספת של כשעה, עד שהאישונים חוזרים למצבם הרגיל והחולה מסוגל לראות. השירות החדש מבוסס על צילום של רשתית העין ללא הרחבת אישונים, מקל על המטופלים ואף משפר את הזמינות של רופאי העיניים במחוז”, מסבירה ד”ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של מחוז, חיפה וגליל מערבי בכללית.

לדברי פרופ’ אורן טומקינס-נצר, מנהל מחלקת עיניים במרכז רפואי כרמל: “במהלך הבדיקה בודקים את רשתית העין, עצב הראייה וכלי הדם ברשתית, המרכיבה את החלק האחורי של גלגל העין ולמעשה זה המקום היחיד בגוף, שניתן לראות בו את כלי הדם כמו שהם. על בסיס בדיקה זו נערך מעקב אחר מצבו הרפואי של המטופל, וניתן לזהות סימנים המעידים על מעורבות סכרת בעיניים. במידה והכל תקין, צוות המרפאה יעדכן את המטופל שהבדיקה תקינה. במידה וישנה פגיעה ברשתית, המטופל יופנה להמשך מעקב במרפאת העיניים ובמקרים של החמרה ו/או הדרדרות במצב הרשתית, יופנה המטופל למרפאות רשתית או למחלקת עיניים במרכז רפואי כרמל”.

“כללית ומכון מור, מתאימים את השירות הרפואי לעידן הדיגיטלי ומשקיעים מחשבה רבה בהתאמת השירות לצרכי המטופלים. החיסכון בזמן ההכנה לבדיקה ומתן ייעוץ רפואי, מאפשר לנו לזמן יותר מטופלים, לבצע יותר מעקבים ולחסוך למטופלים זמן יקר”, משתף רו”ח אלי כהן, מנכ”ל מכון מור.

“אנו שמחים להשיק את השירות החדש במחוז חיפה וגליל מערבי, בשיתוף מכון מור וכרמל. השקה זאת שהיא הראשונה ליישום בארץ, בהיקף נרחב ברפואת הקהילה, מהווה צעד נוסף במאמץ המתמשך שלנו לקדם את איכות הטיפול, לשפר את זמינות רפואת המומחים, לקצר את זמני ההמתנה, להנגיש שירותים ולצמצם פערי שירות בישובים המרוחקים, כולל יישום טכנולוגיות חדשות במחוז לטובת המטופלים”, סיכם רונן נודלמן, מנהל המחוז.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments