ו' ניסן התשפ"ד, 14/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

שני צעירים מעכו שירו על שוטרים במהומות – לדין

מור ג'אנאשווילי הותקף ע"י עשרות פורעים ערבים בעכו כשנסע ברכבו, בעת המהומות בעיר. צילום ארכיון: דוברות המשטרה, מחוז חוף
Monday June 21, 2021

ממשיכים לסגור חשבון: פרקליטות מחוז צפון (פלילי), הגישה אתמול (ראשון), לבית המשפט המחוזי בחיפה, כתבי אישום נגד שני נאשמים תושבי עכו כבני 25, בגין עבירות שונות הקשורות למספר אירועי התפרעויות בעיר, בחודש שעבר. מוסטפא מסרי, נאשם בעבירות של מעשה טרור וחבלה בכוונה מחמירה, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, ירי בנשק חם, איומים ועוד, ואילו מוחמד חלואני, נאשם בעבירות נשק, ירי באיזור מגורים, איומים, התפרעות, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, סיוע להצתה והיזק בזדון ממניע גזעני.

בכתב האישום הראשון, שהגישו עורכי הדין, אבי פסטרנק ואוהד כהן, נאמר כי ב-12 במאי השנה הציע מוסטפא מסרי, שהחזיק ברשותו אקדח שלא כדין, לאדם נוסף, לירות לעבר שוטרים מתוך מניע לאומני-אידאולוגי. באותה העת הגיעו שוטרים למלון “עכותל” שהוצת, על מנת לחלץ תיירת ותינוק. כשזיהה מסרי את השוטרים, הוא ירה לכיוונם. כשסיים את התחמושת שהייתה ברשותו, הוא והאדם הנוסף הצטיידו בתחמושת נוספת והגיעו לאיזור מסגד אלג’זר. בשלב זה ירה מסרי לעבר השוטרים. הכוח המשטרתי זיהה את מקור הירי ופגע באדם הנוסף. לאחר שמסרי המשיך לירות מאקדחו של האדם הנוסף, השוטרים פגעו גם במסרי בבטנו. מסרי גם נאשם בהתפרעות ויידוי אבנים על שוטרים סמוך למסגד.

בכתב אישום אחר, נאשם מוחמד חלואני, שב-11 במאי השנה, שהה על סירה של משפחתו, שעגנה במרינה בעכו. במהלך הערב הגיעו רעולי פנים וביקשו ממנו בנזין לצורך הצתת מקומות בבעלות יהודית והוא מסר להם ליטר בנזין, ששימש אותם להצתת יאכטה בבעלות יהודים. כמו כן, במהלך אותו ערב וביום למחרת, חילק חלואני בנזין למתפרעים נוספים. באירוע נוסף ב-12 במאי, התקיימה התפרעות סמוך למסגד אלג’זר, אשר כללה יידוי אבנים, ירי זיקוקים ויידוי בקבוקי תבערה כנגד כוחות משטרה. במהלך ההתפרעות, הגיע חלואני עם אקדח ושני כדורי תחמושת וירה לכיוון השוטרים.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments