ט"ו ניסן התשפ"ד, 23/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

שרת הפנים הכריעה: פרוייקט פינוי בינוי ענק בקרית ים

רחוב יוספטל כולו יהפוך מבנייני שיכונים למרכז איכות החיים של קרית ים. הדמייה: עמוס ברנדייס, אדריכלות ותיכנון עירוני ואיזורי בע״מ
Thursday November 11, 2021

שכונת יוספטל, שנבנתה על חוף ימה של קרית ים וכוללת מבנים ישנים ומתפוררים, אמורה לקבל מראה חדש לגמריי, זאת לאחר שפרוייקט פינוי בינוי בשכונה, נכלל ברשימת 17 מיתחמים חדשים שיקודמו בותמ”ל (הוועדה הארצית לתיכנון ולבנייה של מיתחמים מועדפים לדיור) לביצוע. כך הכריזה שרת הפנים, איילת שקד, בדיון שנערך השבוע. 

במסגרת הפרוייקט, שיקודם במסלול הירוק וסיכוייו לצאת לדרך בקרוב גדלו באופן משמעותי, יהרסו 454 יחידות דיור ובמקומן ייבנו 1850 יחידות דיור חדשות.

עיריית קרית ים, באמצעות המינהלת להתחדשות עירונית, אגף מהנדס העיר, ורשות מקרקעי ישראל, קידמו את תוכנית יוספטל, לקליטה בוועדה הארצית לתיכנון ולבנייה של מיתחמים מועדפים לדיור (ותמ”ל). היתרון המרכזי בהליך מסוג זה, הינו הוודאות הגבוהה והעובדה, כי בעלי הדירות לא צריכים לחתום לאף יזם, עד היוודע מלוא הזכויות.

במקביל פועלת המינהלת להתחדשות עירונית בקרית ים, לאיגוד התושבים בנציגויות ולשמירה על זכויותיהם באמצעות בחירת עורכי דין מלווים.

תוכנית יוספטל היא לא פחות ממהפכנית ותהווה אבן דרך מכריעה בתנופת הבינוי והפיתוח של העיר. דוד אבן צור, ראש העיר קרית ים

ראש העיר, דוד אבן צור: “אני קורא לכל התושבים המתגוררים בשטחי התוכנית, ליצור קשר על המינהלת בהקדם ולהצטרף למהפך של איכות החיים במיתחם יוספטל”.

אבן צור הוסיף: “יוספטל היא תוכנית הדגל, השקענו בה מאמצים רבים ויחד עם רמ”י (רשות מקרקעי ישראל) בתוך שנים בודדות, הרחוב כולו יהפוך מבנייני שיכונים למרכז איכות החיים של קרית ים, עם שכונות חדשות ומבני ציבור, כולל הקונסרבטוריון העירוני החדש. תוכנית יוספטל היא לא פחות ממהפכנית ותהווה אבן דרך מכריעה בתנופת הבינוי והפיתוח של קרית ים”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments