ט"ז ניסן התשפ"ד, 24/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

תאגיד “פלגי מוצקין” מדווח על ירידה של 30% בגבייה

יו"ר התאגיד, איציק הרשקוביץ: "חלק מאלו שלא שילמו איבדו את מקור פרנסתם, אבל חלק ניצלו את התקופה כדי להתחמק מתשלום"

איציק הרשקוביץ, יו"ר תאגיד המים "פלגי מוצקין"
Friday May 15, 2020
אבי שני

תאגיד המים “פלגי מוצקין”, שמספק את צריכת המים לקרית מוצקין, רכסים, דליית אל כרמל ועוספיה, מדווח על ירידה של 30% בגבייה בחודשיים האחרונים, על רקע התפרצות מגיפת הקורונה.

עם פרוץ המשבר, נסגרו משרדי התאגיד והתושבים יכלו להמשיך לשלם את החשבונות דרך אתר האינטרנט, המוקדים הטלפוניים וסניפי “דואר ישראל”, אבל אחוז ניכר מהם בחרו שלא לשלם. מנכ”ל “פלגי מוצקין”, איציק הרשקוביץ: “ישנה ירידה משמעותית בגבייה. חלק מהתושבים נקלעו לקשיים כלכליים, חלקם הוצאו לחל”ת או איבדו את פרנסתם, ולכן התקשו לשלם, אבל אין לי ספק, שחלק מאלו שלא שילמו, פשוט ניצלו את המצב כדי להתחמק מתשלום”.

תעשו מבצעי גבייה עם תום המשבר?

המצב שלנו איתן וגם את השנה שעברה סיימנו ברווח. לא נעשה מבצעים מיוחדים, אבל נשלח כרגיל, הודעה ראשונה על אי תשלום, בהמשך נשלח הודעה שנייה ואז ננקוט באמצעים. אני מתאר לעצמי שיהיו מקרים מיוחדים, בהם נתחשב במספר התשלומים למשל. כל מי שצריך לשלם, ישלם. ייתכן שיהיו כמה עסקים שיפשטו רגל, ואז החובות יהפכו לחובות אבודים, אבל אחוז הגבייה שלנו עומד על 96% ואני לא אתן שהממוצע יירד”.

הרשקוביץ ציין, כי בתקופת משבר הקורונה, חלה עלייה של 10% בצריכת המים של תושבי קרית מוצקין, רכסים, דליית אל כרמל ועוספיה, זאת בשל הסגר הארוך והוצאת עובדים לחל”ת ועבודה מהבית. הרשקוביץ: “אנשים התקשרו ושאלו אם נוכל לתת הנחות, בגלל שרבים היו בבית בתקופת הסגר. הסברתי לכולם, שאין כל אפשרות כזו”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments