י"ז ניסן התשפ"ד, 25/04/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

תחלואה בעלייה: 45 חולים ברמב”ם, 24 בנהריה

הצעיר נורה בגפיים התחתונות והובהל לביה"ח. צילום: דוברות רמב"ם
Wednesday August 11, 2021

מספר החולים המאומתים באיזור חיפה, הקריות והגליל המערבי עולה מדי יום, ובמקביל, עולה מספר המאושפזים בבתי החולים באיזור, שעדיין רחוקים מקריסה, אבל אם קצב התחלואה ימשיך כך, זה עלול להגיע לקטסטרופה.

במערך הקורונה ברמב”ם נימצאים 45 חולים, 34 מוגדרים קשה, מהם 6 חולים מונשמים. 16 מתוך החולים הקשים לא מחוסנים. הגיל הממוצע של כלל החולים: 70.6 שנים. מבין החולים הקשים: בן 44 על אקמו, לא מחוסן, עם מחלת רקע קלה. בן 38, במצב קשה, מונשם, לא מחוסן, עם מחלת רקע קלה.

במרכז הרפואי לגליל בנהריה מאושפזים 24 חולים, מתוכם 10 במצב קשה, 5 במצב בינוני ו-9 במצב קל. בבית החולים נקבע מותו של חולה קורונה בן 101, שהינו המבוגר ביותר שהגיע למרכז הרפואי מאז תחילת המגיפה. 

מוטרד מהעלייה בכמות החולים בכלל והחולים הקשים בפרט. פרופ’ מסעד ברהום, מנהל ביה”ח לגליל בנהריה. צילום: תומס סולינסקי

אחת מחולות הקורונה המוגדרות במצב קל, היא תושבת כסרא-סמיע שבגליל המערבי, בת 32, שהגיעה בהיריון מתקדם מאוד וילדה בחדר הלידה, שהיה מותאם למצבה הנוכחי, כשהיא מטופלת ע”י צוות ממוגן עפ”י הנחיות משרד הבריאות. בתום הלידה היא הועברה למחלקת כתר יולדות, שנפתחה מחדש בעקבות העלייה בתחלואה. הרך הנולד הועבר למיתחם מבודד, ותוך 24 שעות יעבור בדיקת קורונה. 

מנכ”ל המרכז הרפואי לגליל, פרופ’ ברהום: “אני מוטרד מהעלייה בכמות החולים בכלל והחולים הקשים בפרט. בקצב הזה, תוך עשרה ימים נגיע ל-800-700 חולים קשים במדינה, מה שעלול לקרב אותנו לקצה גבול היכולת של בתי החולים. אני סבור מזה זמן רב, שיש לצאת בסגר בחגי תשרי, ואף לפני כן. אמנם מדובר במכה קשה למשק, אך איני רואה אפשרות אחרת לנוכח העלייה בתחלואה”.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments