כ"ז תשרי התשפ"ו, 19/10/2025

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

תיבת פנדורה בתאגיד המים “מעיינות החוף” בקריית ביאליק

שר האנרגיה, אלי כהן, הגיש תזכיר חוק למשרדי הממשלה, לביטול תאגידי המים והביוב, כדי לייעל את העבודה ולחסוך בעלויות של מנכ"לים ודירקטורים. צילום: פייסבוק הרשמי של השר. לפי ס' 27א'.
Friday October 17, 2025

הסכר נפרץ: בדרך כל ידועים תושבי קריית ביאליק, כאנשים נעימים. אדיבים, עניינים ומכבדים. בחמישי האחרון, עת התפרסמו תלונות תושבי קריית ביאליק, על תאגיד המים “מעיינות החוף”, נפרץ הסכר והחלה תיבת פנדורה. תוך שעות היו מאות צפיות, תגובות ושיתופים, שהפכו בהמשך לאלפי צפיות ותגובות, עד שבשעות הערב הם הפכו לעשרות אלפים. השיח המכבד הפך לפתע לעוינות רבה נגד תאגיד המים, עם תלונות, דברי נאצה, מילים בוטות והצעות לסגור את “מעיינות החוף” ולהעבירו לניהול העירייה, מה שעשוי לחסוך לכל משפחה כ-25% מהתשלום.

הרקע לכך נובע, מתלונות תושבים בקריית ביאליק, על מחירי המים הגבוהים שהם מקבלים לתשלום, וזה כולל גם וועדי בתים, המתלוננים על העלייה בצריכה המשותפת של הבניין במאות אחוזים. המצב הגיע לידי כך, שלמשפחות רבות אין את הכסף לתשלום ואינם יודעים איך לפנות לתאגיד המים “מעיינות החוף”, כיוון שאינם יודעים להשתמש במערכת הטכנולוגית. נוצר מצב, שהתאגיד מעקל חשבונות בנק, מפעיל עורכי דין נגד אנשים חסרי יכולת, מוציא צווי יציאה מהארץ, מבלי שיפעיל עובדים מטעמו, שירדו לשטח לבדוק את טענות החייבים, שאינם יודעים כלל, שיש להם נזילה מתחת לבניין. כיוון שאף נציג מתאגיד המים, לא התריע על נזילת מים בזמן אמת, החוב צמח, נשא ריבית, כולל תשלום לעורכי דין חיצוניים, תשלום על עיקולים והוצאות נלוות.

מרבית המגיבים לכתבה, מכל שכונות העיר ציינו, כי בכל פעם שהצליחו כבר לתפוס לאחר המתנה ארוכה את התאגיד בטלפון, נאמר להם שיש לחץ. מדובר בתשובה חצופה, לא אחראית ולא עניינית. מה עושים כשיש לחץ? מוסיפים עוד אנשי שירות לטפל בבעיות ולא להפנות את הפונים למוקד הודעות, שאינו יודע לפתור את הבעיות. ככלל, הפניות הטלפוניות לתאגיד המים “מעיינות החוף”, לוקחות זמן רב של המתנה על הקו, כולל ניתוקים, צלצול מחדש לתאגיד המים, המתנה ארוכה ושוב ניתוק. המצב הבלתי נסבל הזה גורם לכך, שהתושבים לוחצים על צלצול חוזר, כדי שלא ימתינו על הקו זמן רב, אך הצלצול החוזר מהתאגיד מגיע כעבור יום או יומיים אם בכלל. נוצר מצב, שאלו המתעקשים להמתין מעל חצי שעה למענה, מועברים לבסוף למוקד טלפוני חיצוני המקבל הודעות, ולמרות שמושארות הודעות במוקד הטלפוני, צלצול חוזר מגיע, עד 48 שעות, מה שגורם לתושבים לשכוח או להתייאש, ולשלם חשבון מופרז, שכלל לא היו אמורים לשלם.

מי שכבר התמזל מזלו והצליח לתפוס את תאגיד המים, כדי לשאול על החשבון המנופח, זה לא אומר שבעייתו תיפתר. לחלקם נאמר לבדוק בעצמם, האם אין נזילה בבניין והדבר מצריך לקיחת אינסטלטור במאות שקלים. אפשרות נוספת היא, להעביר את מונה המים לבדיקה חיצונית והדבר לוקח זמן רב ועוד 140 שקלים במידה ואין נזילה. מרבית המגיבים ייחלו לרגע, שתאגיד המים יחזור לעירייה כבעבר, מה שיחסוך מיידית 18% מע”מ, ועוד כ-7% בשל ייעול מקצועי של העירייה, מהלך שיחסוך כסף רב לכל תושב.

בסוף חודש אפריל השנה, הגיש שר האנרגיה, אלי כהן, תזכיר חוק למשרדי הממשלה, בו יאפשר לחלק מהרשויות לקבל לידן מחדש, את ניהול משק המים העירוני לידיהן. כיום ישנן כ-100 רשויות (מתוך 258 רשויות) שלא חלה עליהן חובה להקים תאגידי מים. מטרת החוק החדש, לחסוך בעלויות ולייעל את משק המים והביוב, באמצעות צמצום בירוקרטיה, ביטול תפקידים מיותרים, כמו מנכ”לים ודירקטורים רבים.

 

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments