י"ג אלול התשפ"ד, 16/09/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

תינוקת נולדה בהפתעה במרכז בריאות האישה בזבולון

טיפול מהיר. ד"ר מרון והאחות אילנית ביטון, עם התינוקת שנולדה בהפתעה. צילום: דוברות כללית.
Monday August 5, 2024

לידה בהפתעה: מטופלת בחודש התשיעי הגיעה למיון נשים במרכז בריאות האישה של כללית בזבולון, עם תלונות על כאבים בבטן התחתונה. האחות אווה רבייב, חיברה אותה מיד למוניטור והיא הועברה לבדיקת רופא. כאשר ד”ר מרון אבו רוחמה – מומחה ברפואת נשים, ביקש מהאישה לעלות על המיטה לצורך בדיקה, האישה הכאובה נעמדה והחלה לדמם. הרופא מתאר את האירוע כ”בלתי צפוי לחלוטין”, והוסיף: “המטופלת הגיעה אלינו עם תלונה שגרתית לכאורה ובתוך דקות מצאנו את עצמנו מיילדים תינוקת מקסימה. הצוות הרפואי כולו התגייס למשימה ועבדנו ביעילות ובמקצועיות, כדי להבטיח את שלומה של האם ושל התינוקת”.

אילנית ביטון, מנהלת הסיעוד וגם מיילדת במקצועה, הגיעה מיד לחדר, כדי לסייע לרופא. כאשר אילנית בדקה אותה ראתה, כי היא בפתיחה מלאה ואף ראשה של התינוקת בצבץ החוצה. “הכל קרה כל כך מהר. תוך שניות מעטות, הבנו שמדובר בלידה מתקדמת והתחלנו בהכנות לקראת הלידה”. התינוקת הגיחה לעולם תוך מספר דקות ואילנית חתכה בהתרגשות את חבל הטבור.

צוות המשרד קרא מיד לאמבולנס ובמקביל פעלה ד”ר שלומית משיח רסקין, מומחית ברפואת נשים להוצאת השליה. צוות מד”א הוביל את האישה והתינוקת לבית החולים להמשך טיפול והשגחה, כשהן במצב טוב.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
הכי הרבה הצבעות
החדשות ביותר הישנות ביותר
Inline Feedbacks
View all comments