איכות ומצוינות: מימרא עתיקת יומין אומרת: “כשהגלים גוברים, החזקים מתגלים”. דומה, כי עיריות חיפה וקריית ביאליק, עשו את כל ההכנות הנדרשות, לסבב המלחמה הנוכחי מול איראן, בכל הקשור לשיתוף התושבים, להעברת מסרים, בעזרה לקשישים, בהרגעת התושבים בזמן אזעקות, בשיתוף הציבור ברשתות החברתיות ובאתרי העירייה, תוך שהוכיחו הלכה למעשה, כי הטמיעו את מתן שיתוף הפעולה עם התושבים.
עיריית חיפה עשתה מספר ישיבות במנ”מ (מרכז ניהול משברים) העירוני, אשר משמש כחמ”ל בתקופת חירום. בישיבות השתתפו כל גופי החירום: פיקוד העורף, מד”א, משטרה, איכות הסביבה (בשל המפעלים הכימיים), כבאות והצלה ומנהלי מחלקות חיוניים, וכל החלטה שהתקבלה, הייתה מועברת ע”י מנכ”ל העירייה, גדי מרגלית, לכל הגופים הרלוונטיים, כולל דוברות העירייה, ומשם הועברו ההחלטות הרלוונטיות בכל גופי המדיה לכלל הציבור. בסוף השבוע האחרון המשיך המנ”מ לפעול במתכונת חירום מלאה, כולל מוקד 106 העירוני וחבלי החירום העירוניים, שנתנו מענים לציבור בערוצים הרשמיים.
בקריית ביאליק עשתה העירייה מספר ישיבות ביום, עם כל גופי החירום, פיקוד העורף, פס”ח (פינוי סעד חללים), מל”ח (משק לשעת חירום) ומנהלי מחלקות. מי שדיווח בקולו לתושבים, היה ראש העיר, אלי דוקורסקי, אשר מופיע בסרטונים בכל ערוצי התקשורת והרשתות החברתיות, תוך שהפך לכוכב, כמעט בכל בית בעיר. הגישה הישירה של דוקורסקי לתושבים, סוחפת אחריה מאות התייחסויות חיוביות בטוקבקים ובתגובות. מוקד החירום של העירייה, כמו גם גופי המתנדבים, עסוקים במתן תשובות ועזרה, לאנשים בודדים ולאלו הנמצאים בחרדה.
בשעה שבחיפה ובקריית ביאליק, מורגשת שביעות רצון התושבים מהעדכונים השוטפים לאורך היום והלילה, בעיריות קריית מוצקין, קריית ים וקריית אתא, ניתן לראות ברשתות החברתיות תלונות של תושבים, על אי שמיעת האזעקות, על מקלטים לא ערוכים, על חוסר התייחסות מספקת לאוכלוסיות חלשות ועל חוסר מידע שוטף על העתיד לקרות.
ראש עיריית חיפה יונה יהב: “חיפה ערוכה ודרוכה לכל תרחיש. אנו עושים כל שביכולתנו כדי לשמור על שגרת חירום מסודרת ובטוחה לתושבים. אני קורא לכל אחת ואחד מכם – אנא הישמעו להנחיות פיקוד העורף והיעזרו בשירותי העירייה ככל שתזדקקו. החוסן האזרחי של חיפה תמיד התגלה בשעות המורכבות – נעבור גם את זה יחד”.
ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי: “אנו מיישמים את הדברים אליהם אנו מתכוננים כל השנה. מטפלים ברגישות ובסבלנות לבעיות התושבים ועושים מאמצים לפתור אותן גם בזמן חירום. לשמחתי, תושבי קריית ביאליק ממושמעים, כך שהעבודה השוטפת זורמת היטב וזה הרבה בזכותם”.
מרכז ניהול המשברים בפעולה בזמן אמת. ראש העיר יונה יהב ומנכ”ל העירייה, גדי מרגלית, נותנים פתרונות לכל בעיה שצצה, יחד עם כל גופי החירום ומנהלי המחלקות. צילום: דוברות העירייה.