כ"א תמוז התשפ"ד, 27/07/2024

הירשמו לניוזלטר שלנו

חדשות הקריות ברשת

19 רופאי משפחה חדשים לקופות החולים

חלוקות תעודות סיום רפואת משפחה. מימין. דר דקלה אגור כהן, דר לילך צולר, דר מרדכי אלפרין, דר מיכאל קאופמן, רונן נודלמן ואילת רוזנברג. צילום: דוברות כללית
Thursday July 9, 2020

בטקס חגיגי שנערך באוויר הפתוח, בהתאם למגבלות הקורונה, הוענקו תעודות מומחה ברפואת משפחה ל-19 רופאים, 12 מהם מכללית, מטעם המחלקה לרפואת משפחה של הטכניון וכללית. רונן נודלמן, מנהל כללית במחוז חיפה וג”מ, היה היחיד ממנהלי המחוזות של קופות החולים, שהגיע כדי לאחל אישית הצלחה לדור החדש של רופאי המשפחה. בדבריו, ציין כי מדובר בתחום מומחיות חשוב במיוחד, לאחר שרופא המשפחה הוא אשר מרכז את הטיפול ומלווה את האדם לאורך כל חייו. לרופאי המשפחה נדרשים ידע ומיומנות גבוהה כדי לדעת לאבחן ולנתב את המטופל, במידת הצורך, ליועץ המומחה הספציפי. למעשה, בריאות הקהילה מוטלת רבות על כתפי רופאי המשפחה ובימים אלה של מגיפת הקורונה, הוכחה חשיבותם במיוחד כמי שריכזו את הטיפול במרבית חולי הקורונה, שאושפזו בבית או בקהילה. רופאי המשפחה וכלל צוותי כללית בקהילה המשיכו לתת שירות מלא וגילו גמישות רבה, בנכונות להתאים את הטיפול לנסיבות על ידי מעבר לטיפול טלפוני או בוידאו צ’ט ככל שניתן.

המחלקה לרפואת המשפחה בחיפה, המשותפת לטכניון ולכללית, היא מהגדולות והמובילות בארץ ואכן אחוזי הבוגרים שעומדים בהצלחה בבחינות ההתמחות הינם הגבוהים בארץ. להישג זה תורמים רבות ד”ר מרדכי אלפרין-מנהל המחלקה שהינו גם מנהל מרפאת קרית אליהו בחיפה וד”ר מיכאל קאופמן, יו”ר החוג ועימם עשרות רופאי  הקהילה, מרביתם בכללית, שמדריכים את המתמחים במהלך שנות ההתמחות בלימודים ובהתנסות מעשית. הצטרפותם של 19 מומחים חדשים למרפאות האיזור חשובה ותורמת רבות לקידום  לבריאות הקהילה, הוסיף רונן נודלמן בעיקר נוכח מחסור גדול ומשמעותי ברופאים, שניכר במיוחד בפריפריה.

הרשם
שלח הודעה אודות
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments